• Mascaraklumpar

    Vilken telefon har min pappa?

    Hej!

    Jag funderar på att köpa antingen VR-glasögon eller en såndär smartklocka till min pappa, men problemet är att jag inte vet vad han har för telefon. Kan någon ge förslag på vad det skulle kunna vara? Det här är vad jag vet:

    Han har haft den ca 2,5 år, tror jag.

    Han har köpt den hos antingen Telenor eller tre. Han kan själv inget om telefoner utan har antagligen tagit den som säljaren rekommenderade.

    Den är svart.

    Det är en android.

    Skärmen är jättestor, typ som en iPhone 6 plus eller lite större, fast inte lika stor som en iPad mini.

    Jag TROR att det kanske är en samsung.

    Vore supertacksam om någon kan ge förslag på telefoner som passar in på detta.

  • Svar på tråden Vilken telefon har min pappa?
  • Birgitta02

    He he... ungefär som: Pelle har fem kronor och ger bort 2. Vad har Pelles pappa för yrke? :)

  • äldreochklokare

    du får väl gå till en affär och fråga? Eller googla telefonbilder på nätet och jämföra.
    Annars finns det en funktion i alla telefoner där man kan läsa vilken modell det är. Finns troligen under Inställningar  

  • Fia 28
    Birgitta02 skrev 2016-04-01 11:59:39 följande:

    He he... ungefär som: Pelle har fem kronor och ger bort 2. Vad har Pelles pappa för yrke? :)


    Flört
  • Fia 28

    Om han är så ointresserad av teknik att han inte ens vet vad han har för telefon, vill han verkligen ha en smartklocka eller VR-glasögon då?

    Förresten, om du vet han har android så går det väl med alla smartklockor som är anpassade för android.

  • Kebabben
    Är din tråd möjligtvis ett aprillskämt?

    Det är helt jäkla omöjligt för oss att veta vilken telefon din pappa har. Om den är 2.5 år gammal så stödjer den iallafall inte VR. 
  • Mascaraklumpar

    HAN vet givetvis vad han har för telefon, men jag kan ju inte fråga honom eftersom han då skulle undra varför. Ställde samma fråga på ett annat forum under dagen och fick hjälp att luska ut vilken det var, så tydligen var det inte omöjligt.

Svar på tråden Vilken telefon har min pappa?