• Lisa9988

Har era barn slagit i munnen o fått tandskador?

Vår fyraåring dundrade igår kväll med munnen först in i soffkanten igår kväll. Då hon blödde o fick ett blåmärke på kinden ringde vi 1177 o fick idag en tid hos tandläkare. Hon konstaterade att det var svårt att se om det var en fraktur på tandroten eller bara en tandsäck som tryckte på. Dpck gör man ej ngt då dey är en mjölktand utan röntgar bara igen nästa vanliga kontroll. Dock är jag alltid lite paranoid när jag går med barnen...skulle aldtig nånsin skada mina barn men man hör ji skräckhistorier..

Men inte anmäler man ngt om barnet i övrigt är fridkt piggt och hel o ren? Det måste väl vara jättevanligt med tandolyckor åå en fyraåring? Nån med vårdjobb som kan svara? En tandläkare kanske? Tack på förhand från en hönsmamma!

• Svar på tråden Har era barn slagit i munnen o fått tandskador?
  • Anonym (Lugn!)

Ungar gör sig illa hela tiden! Min äldsta skadade båda framtänderna och spräckte läppen. Försäkringsbolaget betalade utan att blinka, och båda vårdinstanserna höjde inte ens på ögonbrynen. De ser sånt här hela tiden!

• Anonym (?)

Menar du att tandläkaren skulle anmäla dig till soc?

Båda mina barn har fallit illa och slagit sig i munnen eller tänderna. Ena bet ihop så hårt i ett fall att hon bet av flisor i tre tänder.

Men nej dom anmäler inte det. Händer ju väldigt många barn. Dom klättrar och hoppar i soffor mm.

• Lisa9988

[quote=76493529][quote-nick]Anonym (?) skrev 2016-04-01 17:31:51 följande:[/quote-nick]Menar du att tandläkaren skulle anmäla dig till soc?

Båda mina barn har fallit illa och slagit sig i munnen eller tänderna. Ena bet ihop så hårt i ett fall att hon bet av flisor i tre tänder.

Men nej dom anmäler inte det. Händer ju väldigt många barn. Dom klättrar och hoppar i soffor mm.[/quote ja det var det jag menade men känns ju lite konstigt om de anmäler alla barn som annars verkar hela o rena ....nån annan med erfarenhet?

• Lisa9988

Ja det var en anmälan till soc jag menade men inser att jag kanske läst för många skräckhistorier..

Annars skulle de ju vara tvungna att anmäla alla barn som annars verkar hela o rena? Nån annan med erfarenheter? Inom yrket kanske?? Måste ju vara ett vanligt fenomen..

• Anonym (Klippkort)

När min grabb va liten hade vi typ klippkort hos tandläkaren och vi blev inte anmälda till soc.

• Aileen Allannah

Känns som du hakat upp dig på "hel och ren"? Finna det kanske någon anledning till att du är rädd för soc?

• Lisa9988

Jo känns ju onekligen som ett vanligt problem med tandolyckpr. Katastroftänket kickade in direkt antar jag när det hände. Barnen är ju det käraste man har o bara tanken på att nån skulle ta dem ifrån en påfelaktiga grundet får mig aty må illa. Får försöka tänka att allt ju gick bra idag o att man inte har som rutin att anmäla alla skador o ta barn från sina familjer..och på att det ju faktiskt var en vanlig olycka såklart.

• Mrs Green

Min dotter halkade i badrummet och slog av halva framtänderna när hon var 1,5 år. Nu är hon snart 11 och vi har henne kvar här :)

Svar på tråden Har era barn slagit i munnen o fått tandskador?