• Regnbågsmammor

Skengravid?

Jag och min sambo försöker nu skaffa barn.

Vi gjorde en insemination den 22a mars,

redan dagen efter började jag känna av molandevärk i "tjejmagen",

2 dagar efter det började jag må illa och så har det hållt i sig och även ömmande bröst.

Idag upptäckte jag att mina bhar var för små. Tuttarna nästan hoppar ut ur dom.

Jag har innan använt sportbh för att det har gjort ont med vanlig bh.

Än så länge har vi fått 4 negativa test, dom har vi köpt ifrån billigatester.se och på måndag ska vi testa med clearblue.

Väntad mens är på tisdag.

Är det för tidigt för mig att känna symptom?

Hur har ni upplevt första 2 veckorna eftet ägglossning?

Skengravid, regnbågsmammor, planerar barn
  • Svar på tråden Skengravid?
  • MeEmmA

Jag har känt mig gravid innan utebliven mens i mina graviditeter :) lycka till!

• Regnbågsdröm
    Regnbågsmammor skrev 2016-04-02 14:03:30 följande:

Jag och min sambo försöker nu skaffa barn.

Vi gjorde en insemination den 22a mars,

redan dagen efter började jag känna av molandevärk i "tjejmagen",

2 dagar efter det började jag må illa och så har det hållt i sig och även ömmande bröst.

Idag upptäckte jag att mina bhar var för små. Tuttarna nästan hoppar ut ur dom.

Jag har innan använt sportbh för att det har gjort ont med vanlig bh.

Än så länge har vi fått 4 negativa test, dom har vi köpt ifrån billigatester.se och på måndag ska vi testa med clearblue.

Väntad mens är på tisdag.

Är det för tidigt för mig att känna symptom?

Hur har ni upplevt första 2 veckorna eftet ägglossning?

Skengravid, regnbågsmammor, planerar barn
    Ni tar ingen progesteron eller? För i så fall kan ju gravidsymptomen komma därifrån, tänker jag. Annars hoppas vi på det bästa När har ni egentlig testdag? Köp ordentliga test. Bättre det än att köra billigt och vara osäker hela tiden.
  • Regnbågsmammor
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 16:52:14 följande:

Ni tar ingen progesteron eller? För i så fall kan ju gravidsymptomen komma därifrån, tänker jag. Annars hoppas vi på det bästa När har ni egentlig testdag? Köp ordentliga test. Bättre det än att köra billigt och vara osäker hela tiden.

Hej! Nej! Tar inget sånt.

Jag ska ha min mens på tisdag, den går som en klocka.

Så tänkte testa på måndag och sen onsdag, får hoppas på ett plus. :)
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsmammor skrev 2016-04-02 17:04:09 följande:
    Hej! Nej! Tar inget sånt.

Jag ska ha min mens på tisdag, den går som en klocka.

Så tänkte testa på måndag och sen onsdag, får hoppas på ett plus. :)
    Håller tummarna!
  • Wilja87

Aaaah, hade insemination den 18:mars och har BIM idag. Fortfarande ingen mens... så sjukt nervöst.

Gjorde du din insemination på RMC i Malmö?

• Regnbågsmammor
    Wilja87 skrev 2016-04-02 20:26:20 följande:

Aaaah, hade insemination den 18:mars och har BIM idag. Fortfarande ingen mens... så sjukt nervöst.

Gjorde du din insemination på RMC i Malmö?

Håller tummen för dig! När ska du testa dig?.

Neej, vi använde en privatdonator som även donerar till akademiska sjukhuset i uppsala :)
  • Wilja87
    Regnbågsmammor skrev 2016-04-02 22:04:18 följande:
    Håller tummen för dig! När ska du testa dig?.

Neej, vi använde en privatdonator som även donerar till akademiska sjukhuset i uppsala :)
    Tack detsamma ! =)

På tisdag har dom sagt att jag ska ta ett gravtest om mensen uteblir. Kunde inte hålla mig idag och kissade på en sticka, men inget. Får se om mensen fortsätter att uteblir och att jag får ettt plus nästa gång man testar.

Hoppas ni plussar!
  • Regnbågsmammor
    Wilja87 skrev 2016-04-02 23:33:37 följande:

Tack detsamma ! =)

På tisdag har dom sagt att jag ska ta ett gravtest om mensen uteblir. Kunde inte hålla mig idag och kissade på en sticka, men inget. Får se om mensen fortsätter att uteblir och att jag får ettt plus nästa gång man testar.

Hoppas ni plussar!

Testade idag men det var negativt. Men när jag vaknade hade jag riktigt ont i "tjejmagen", trodde jag fått min mens men icke och ont har det fortsatt att göra!

I morgon kommer våra clearblue test så blir att testa på tisdag igen om me nden inte dykt upp här med!

Håller tummen för dig! Du måste skriva hur det går!
  • Wilja87
    Regnbågsmammor skrev 2016-04-03 12:26:13 följande:
    Testade idag men det var negativt. Men när jag vaknade hade jag riktigt ont i "tjejmagen", trodde jag fått min mens men icke och ont har det fortsatt att göra!

I morgon kommer våra clearblue test så blir att testa på tisdag igen om me nden inte dykt upp här med!

Håller tummen för dig! Du måste skriva hur det går!
    hur går det?!

själv fick jag min mens ... 5 dagar försent! så ledsen. har börjat med hormon sprutor igen och laddar inför nästa insemination. hoppas det tar sig !!!!
  • Regnbågsmammor
    Wilja87 skrev 2016-04-10 12:40:37 följande:

hur går det?!

själv fick jag min mens ... 5 dagar försent! så ledsen. har börjat med hormon sprutor igen och laddar inför nästa insemination. hoppas det tar sig !!!!

Men vad tråkigt, men nästa gång tar det sig! Håller alla tummar och tår!

Jag fick mensevärk ifrån helve*e dagen innan BIM och rosa flytningar, för att sedan blöda 1 dag på BIM, för att sedan få rosa flytningar igen, ingen aning om vad som händer med min kropp och får fortfarande inget plus.

Men pratade med barnmorska igår och hon tyckte att det lät som tidig graviditet då det jag hade inte räknas som mens, vilket jag räknade det som, så hon rådde mig att ta ett nytt test i mitten av nästa vecka!
  • Anonym (Tjej)
    Regnbågsmammor skrev 2016-04-10 14:20:52 följande:

Men vad tråkigt, men nästa gång tar det sig! Håller alla tummar och tår!

Jag fick mensevärk ifrån helve*e dagen innan BIM och rosa flytningar, för att sedan blöda 1 dag på BIM, för att sedan få rosa flytningar igen, ingen aning om vad som händer med min kropp och får fortfarande inget plus.

Men pratade med barnmorska igår och hon tyckte att det lät som tidig graviditet då det jag hade inte räknas som mens, vilket jag räknade det som, så hon rådde mig att ta ett nytt test i mitten av nästa vecka!

Hur gick det? :)
Svar på tråden Skengravid?