• Anonym (Myself)

Korta killar och långa tjejer!

Har ett kompispar där killen är ganska kort, ca 167 tror jag, och tjejen med sina 176 cm är betydligt längre! Man hör oftast att tjejer dissar korta killar men enligt den här killen har han alltid varit kortare än sina tjejer även i tidigare relationer och han finner inte korta tjejer sexiga! Vad säger ni kvinnor, är killens längd viktig för er? Själv tycker jag att han måste vara minst lika lång som jag, 170cm! Längden har ingen egentlig funktion enligt mig (korta killar fungerar lika bra i sängkammaren) men det är en fördom jag inte kan släppa!

• Svar på tråden Korta killar och långa tjejer!
  • Farfallos

I ett par av 25 är tjejen längre än killen. Om man skulle slumpa ihop tjejer och killar skulle det bli så i var sjunde par. Därav behöver du inte ställa frågan - tjejer (på gruppnivå nu då, inte alla individer) tänker som du. Det är viktigt när det väl kommer till kritan.

http://korta.nu/Ujf

OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • Anonym (Myself)

Vad gör jag på FL om inte för att ställa sådana frågor? Frågan gäller inte ett faktiskt val som alla kvinnor står inför. Frågan är snarare av allmän karaktär och testar fördomarnas värld!

Farfallos skrev 2016-04-02 16:04:50 följande:

I ett par av 25 är tjejen längre än killen. Om man skulle slumpa ihop tjejer och killar skulle det bli så i var sjunde par. Därav behöver du inte ställa frågan - tjejer (på gruppnivå nu då, inte alla individer) tänker som du. Det är viktigt när det väl kommer till kritan.

korta.nu/Ujf

• Anonym (H)

Jag tycker inte det är viktigt i teorin . men alla män jag finner attraktiva råkar vara långa.

180 - 190 +

Min man är till exempel 184 cm.

Jag har inte medvetet letat efter långa män och dissat korta på grund av längden.

• Farfallos
    Anonym (Myself) skrev 2016-04-02 16:12:15 följande:

Vad gör jag på FL om inte för att ställa sådana frågor? Frågan gäller inte ett faktiskt val som alla kvinnor står inför. Frågan är snarare av allmän karaktär och testar fördomarnas värld!

Ja, det var väldigt allmänt (gäller inte alla kvinnor men flertalet) och visar att fördomen stämmer med vad vi har i generna.
  • K grrl

Jag har haft kortare pojkvänner. Inte mycket kortare, max fem centimeter kortare. Är 175

• KDN
    Farfallos skrev 2016-04-02 16:04:50 följande:

http://korta.nu/Ujf

Alltså det beror ju även på att män föredrar kvinnor som är kortare än dom själv med . Jag är bara 167 själv och man . Då jag letade kvinnor tidigare så var det från 170 och kortare som gällde . Hittade en på runt 170 tillslut så lite kortare är jag fast det syns ju inte då det är så lite .

Skulle jag bli singel i dag så skulle jag leta kvinna oavsett längd . Skulle vara härligt med en lång kvinna faktiskt :) Fast det hänger ju på att hon vill ha en betydligt kortare då ..
  • Farfallos
    KDN skrev 2016-04-04 20:48:58 följande:

Alltså det beror ju även på att män föredrar kvinnor som är kortare än dom själv med . Jag är bara 167 själv och man . Då jag letade kvinnor tidigare så var det från 170 och kortare som gällde . Hittade en på runt 170 tillslut så lite kortare är jag fast det syns ju inte då det är så lite .

Skulle jag bli singel i dag så skulle jag leta kvinna oavsett längd . Skulle vara härligt med en lång kvinna faktiskt :) Fast det hänger ju på att hon vill ha en betydligt kortare då ..

Jo, visst har det lite med det faktum att killar föredrar korta tjejer, men väldigt lite. Det är tjejerns som väljer kille med omsorg - killar knullat allt.
  • Anonym (Rickard)
    Farfallos skrev 2016-04-04 23:11:52 följande:
    Jo, visst har det lite med det faktum att killar föredrar korta tjejer, men väldigt lite. Det är tjejerns som väljer kille med omsorg - killar knullat allt.
    För tjejer är längden en av nyckelfaktorerna, en dealbreaker vad gäller attraktion.  Som bekant är tjejer perfektionister och sågar det mesta som inte är exakt som de vill ha det.

Killar attraheras starkt av det mesta och längden har helt minimal betydelse. Ingen tjej är för lång eller för kort att älska passionerat med. Killar gillar dessutom olikheter.
  • Anonym (kort)
    Anonym (Myself) skrev 2016-04-02 15:54:26 följande:

Har ett kompispar där killen är ganska kort, ca 167 tror jag, och tjejen med sina 176 cm är betydligt längre! Man hör oftast att tjejer dissar korta killar men enligt den här killen har han alltid varit kortare än sina tjejer även i tidigare relationer och han finner inte korta tjejer sexiga! Vad säger ni kvinnor, är killens längd viktig för er? Själv tycker jag att han måste vara minst lika lång som jag, 170cm! Längden har ingen egentlig funktion enligt mig (korta killar fungerar lika bra i sängkammaren) men det är en fördom jag inte kan släppa!

Varför tänker du på längd hela tiden? Varför måste en kille och en tjej vara lika långa? Jag är 161 cm och har inga problem med längden.
  • Anonym (Fan)

Gå med i gruppen KORTA TJEJER & KORTA KUKAR

• Anonym (mm)
    Anonym (Rickard) skrev 2016-04-05 01:28:38 följande:
    För tjejer är längden en av nyckelfaktorerna, en dealbreaker vad gäller attraktion.  Som bekant är tjejer perfektionister och sågar det mesta som inte är exakt som de vill ha det.

Killar attraheras starkt av det mesta och längden har helt minimal betydelse. Ingen tjej är för lång eller för kort att älska passionerat med. Killar gillar dessutom olikheter.
    Du kanske inte har läst om alla som har problem med korta tjejer? Varje dag skrivs det om detta.
  • Anonym (mm)
    Farfallos skrev 2016-04-04 23:11:52 följande:
    Faktum är att många har problem med korta tjejer.
  • K grrl
    Anonym (kortaste) skrev 2017-03-06 19:30:28 följande:
    Har du problem med korta tjejer? Bara undrar...
    Jag ligger inte med tjejer, så nej.
  • Farfallos
    Anonym (mm) skrev 2017-03-06 10:18:45 följande:
    Faktum är att många har problem med korta tjejer.
    Jag är en vuxen man och pappa till en son i övre tonåren, och jag har aldrig i hela mitt liv träffat på någon annan kille/man som uttalat något slags generellt ogillande gentemot korta tjejer. Hade en tjejkompis som bara blev 152 cm som färdigväxt, och hon kallades av vissa för "mini" men hon var söt och hennes relativa litenhet gjorde henne inte till något annat än möjligen något läckrare i killars ögon.

Långa tjejer däremot, de kan jag tänka mig kan ha upplevt sig som osynliga av killar. Det är få killar som tänder på en tjej som är längre än dem själva, så deras urval bland killar blir mindre. Kanske känner sig även korta killar i underläge och känner viss avsmak för de långa tjejerna.

Men annars NEJ! Det finns visserligen alltid någon som inte gillar bruna ögon, rakt hår, små fötter, skorrande R eller korta tjejer, men generellt är det inget problem. Är man en kort tjej och upplever ett utbrett ogillande från andra (pga längden) så har man främst ett stort problem i sitt eget huvud och inget annat.
  • Anonym (Fan)

Nu får ni väl fanimej ta o ge er med dessa jävla längdtrådar...är det så jävla många med längdkomplex på det här forumet o fega också som givetvis måste vara anonyma.

• Anonym (Fan)
    Anonym (Fan) skrev 2017-03-07 11:27:17 följande:

Nu får ni väl fanimej ta o ge er med dessa jävla längdtrådar...är det så jävla många med längdkomplex på det här forumet o fega också som givetvis måste vara anonyma.

Tror inte långa tjejer anses som osynliga hörudu...finns inte en modell i tidningar o tv som är under 180 cm....skulle hon va osynlig hahaha....skulle inte tro det ...är nog snarare dom kortväxta tjejerna som är osynliga.
  • Anonym (haha)
    Anonym (Fan) skrev 2017-03-07 11:27:17 följande:

När man läser här skulle man kunna tro att alla korta tjejer är missnöjda med sin längd. I verkligheten hör jag väldigt sällan någon klaga på sin längd. Inte om de är runt normallängd åtminstone. 

Lika sällan hör jag någon kille klaga över klaga över korta tjejer, och många är tillsammans med tjejer som är rätt mycket kortare än de själva. 

Detta är en myt skapad av längdkvinnan och inget annat...

• Anonym (haha)
    Anonym (haha) skrev 2017-03-07 11:36:07 följande:

När man läser här skulle man kunna tro att alla korta tjejer är missnöjda med sin längd. I verkligheten hör jag väldigt sällan någon klaga på sin längd. Inte om de är runt normallängd åtminstone. 

Lika sällan hör jag någon kille klaga över klaga över korta tjejer, och många är tillsammans med tjejer som är rätt mycket kortare än de själva. 

Detta är en myt skapad av längdkvinnan och inget annat...

Suck, varför kan man inte redigera inlägg?!

klaga över (endast en gång)

• Farfallos
    Anonym (Fan) skrev 2017-03-07 11:31:51 följande:
    Tror inte långa tjejer anses som osynliga hörudu...finns inte en modell i tidningar o tv som är under 180 cm....skulle hon va osynlig hahaha....skulle inte tro det ...är nog snarare dom kortväxta tjejerna som är osynliga.
    Det var nog mig du skulle svarat, eller...

Om du saknar förmåga att förstå vad jag syftade på så kanske inte detta spelar så stor roll, men jag gör ett försök ändå.

Jag syftade inte på längre tjejer som modeller, utan på potentiella partners. Killar föredrar kortare tjejer som partner (relativt sin egen längd) och tjejer föredrar på samma sätt längre killar. Är du som tjej 182 cm lång så är omkring bara var tredje kille en potentiell partner (rent statistiskt).
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Fan) skrev 2017-03-07 11:31:51 följande:
    Tror knappast att Lady Gaga, Shakira med flera tjejer är osynliga.

dailychinups.com/2013/01/16/15-short-awesome-female-celebrities/
Svar på tråden Korta killar och långa tjejer!