Hormonfria preventivmedel?
Hej!
Jag undrar lite över hur ni upplever era hormonfria preventivmedel.
Vad använder ni?
Litar ni till 100% på den metod ni använder er av?
Jag var nyss hos bm och diskutera just preventivmedel och nämnde p-dator eftersom jag blir riktigt dåligt psykiskt av hormoner + att i och med att jag äter lamotrigin så rekommenderar inte mina läkare att jag ska tillföra hormoner heller. Men hon blev halv grinig och sa att hon Inte rekommenderar något hormonfritt (förutom kondom och kopparspiral) ,och att om jag väljer något sånt är de på egen risk eftersom att de inte finns tillräckligt med studier på att p-dator, pessar(femcap) etc verkligen fungerar. Och insistera stenhårt på p-piller,p-spruta eller p-ring och va inte ens intresserad av att lyssna på mig utan vände sig mer mot min karl och diskutera istället...Så min kille blev nojjig och vill antingen leva med kondom bara eller att vi ändå ska välja något med hormoner eftersom han litar blint på vad bm säger och tycker att allt som står på nätet inte väger upp hennes ord.
Så jag vill verkligen veta era erfarenheter och hur de funkar, för kondom är jätte bra men så opraktiskt och trist då min killes grej tvär dör . Och jag är anti kopparspiral eftersom jag är rädd att de ska rubba min mens, blöder knappt något och ingen mensvärk och de är jag så jäkla lycklig över så de går inte att beskriva! Så de lutar just åt p-dator eller femcap. Men frågan är ju hur säkert de verkligen är?