• Anonym (ärjagdumeller)

Varför frågar tjejerna vad jag är ute efter på match?

Kvinnorna jag kontaktar frågar alltid vad jag är ute efter eller vad jag söker på nätforum när jag mejlar dem.
    Brukar fråga lite om vad de jobbar med och runtomkring-faktorer för att se om det känns som en potentiell match förutom ytligheten i bilderna.

Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan. Om det blir en spännande dejt är ju sex såklart intressant. Förr eller senare. Och om det blir sex och man klaffar så blir ju en relation intressant. Förr eller senare.

Känns konstigt, den frågan kommer aldrig upp på krogen. Antingen ber jag om numret eller går vidare om intresset känns svalt.

Borde jag fråga annat, ska man ge komplimanger och fråga om en dejt pang på?
    Jag är har inget intresse i att ligga med varje donna som uttrycker ett intresse av mig, tvärtom. Är old school och att vara lite gentleman något som går fetbort idag?

• Svar på tråden Varför frågar tjejerna vad jag är ute efter på match?
  • Anonym (Nettan)

Nätdejting är svårt!
    Anledningen till att kvinnorna frågar är väl att om du inte är ute efter samma sak som dem (oftast seriöst förhållande),
    så är du inte värd att lägga ned någon tid på.
    Du skulle bli förvånad om du visste hur många män som redan är i relationer som hänger på dejtingsidor.

Den stora skillnaden från att ragga på krogen är att du har ingen möjlighet att pejla av andra signaler, kroppsspråk och liknande.

Det finns ingen patentlösning på lyckade nätragg.

Jag hade sett till att få en dejt ganska snabbt. En profil på nätet säger i stort sett ingenting.
    På nätet kan du vara vem du vill och hur kul är det att upptäcka att du suttit och flörtat med Rune 78, när du trodde att det var SnyggeBen du skickade alla de där kärlekskranka meddelandena till.

• Anonym (e)

vad har du fyllt i på din profil?

Söker du en seriös relation eller inte?
     Det är oftast det man undrar om man ställer såna frågor. Givetvis kan ingen lova något utan att ens ha mötts, men det ger ändå en fingervisning i hur man svarar. 

Eftersom du skriver du inte vet vad du ska svara gissar jag att du inte är ute efter nåt seriöst och då får du väl svara just det

• Anonym (hm)

Jag tror inte på nätdejting, ta en tur på stan istället och prata med folk i vardagen. Man kan finna mycket trevligt i vardagen och slipper då både krogen och nätdejt.

• Vinterliljan

Du svarar..

- Jag drömmer om att träffa den rätta för mig. Hon som jag vill leva resten av mitt liv med och bilda familj med. Ett stadigt och långvarigt förhållande.

Eller så svarar du..

- Jag är inte ute efter något långvarigt i första hand utan söker efter någon att bara ha kul tillsammans med. Kravlöst.

• Anonym (X)

Raggar du på krogen tror jag de flesta utgår från att det gäller sex?

• Anonym (ärjagdumeller)
    Intressanta svar, man ska antingen vara ute efter sex eller ett långvarigt förhållande från start verkar det som och man ska fylla i nätblanketten korrekt på profilen.

Och det verkar som att det är skilda saker för många.
    Jag vill dejta en person, därför är jag på en nätdejtingsida. Men jag vill inte börja med att lova någon dejt vare sig det ena eller det andra, det fyller ju ingen funktion eller är tjejerna inställda på att ha sex på första dejten om man inte söker en lång relation och vänta om man ska ha en lång relation?

En lång relation börjar ju med en första dag och en första natt tillsammans, möjligen inte samtidigt. Klart jag vill hitta en lång relation men jag har ingen lust att förklara detta och skrämma iväg dejterna med alltför seriöst uppvaktande. Känns det bra så känns det bra, det måste ju vara ömsesidigt.

Vill jag ligga så ber jag inte om telefonnumret, då frågar jag om personen vill följa med hem. Den känns rätt enkel.
  • Anonym (e)
    Anonym (ärjagdumeller) skrev 2016-04-03 19:14:47 följande:
    Intressanta svar, man ska antingen vara ute efter sex eller ett långvarigt förhållande från start verkar det som och man ska fylla i nätblanketten korrekt på profilen.

Och det verkar som att det är skilda saker för många.
    Jag vill dejta en person, därför är jag på en nätdejtingsida. Men jag vill inte börja med att lova någon dejt vare sig det ena eller det andra, det fyller ju ingen funktion eller är tjejerna inställda på att ha sex på första dejten om man inte söker en lång relation och vänta om man ska ha en lång relation?

En lång relation börjar ju med en första dag och en första natt tillsammans, möjligen inte samtidigt. Klart jag vill hitta en lång relation men jag har ingen lust att förklara detta och skrämma iväg dejterna med alltför seriöst uppvaktande. Känns det bra så känns det bra, det måste ju vara ömsesidigt.

Vill jag ligga så ber jag inte om telefonnumret, då frågar jag om personen vill följa med hem. Den känns rätt enkel.
    det utesluter inte alls varandra men klart man vill veta vad personen tänker. Min erfarenhet när jag nätdejtade var att det var lika bra vara å tydlig man kunde så slapp man en massa "felaktiga" kontakter som ändå int skulle leda någonstans. 

Klart att ett varaktigt förhållande innehåller sex, det betyder ju inte att man inte skulle kunna ha sex. Och givetvis ska man inte lova något till en dejt om man inte vet om man vill mera. Men det är just intentionerna som är intressanta när man inte ens har mött en person än. Om jag chattar meden kille som uppenbart är ute efter en KK , då tackar jag för mig om det inte är det jag vill själv. Det är inte så svårt egentligen.

tänk hur du är själv; vad vill du veta av tjejerna? Är det inte bra att veta om det är en tjej som bara vill ha sex och lit kul eller om det är en som satsar på seriös relation?

det vanliga är att många säger att man är seriös, man vill träffa kärleken, men att man får börja med en dejt och se vart det leder. Det är ju precis så det går till. Självklart är det ingen som tror något innan man hunnit någon vart. Men det är skillnad att säga så eller att säga att man mest vill ha lite skoj och se vad som händer.
  • Anonym (ärjagdumeller)
    Anonym (Nettan) skrev 2016-04-03 12:16:38 följande:

Nätdejting är svårt!
    Anledningen till att kvinnorna frågar är väl att om du inte är ute efter samma sak som dem (oftast seriöst förhållande),
    så är du inte värd att lägga ned någon tid på.
    Du skulle bli förvånad om du visste hur många män som redan är i relationer som hänger på dejtingsidor.

Den stora skillnaden från att ragga på krogen är att du har ingen möjlighet att pejla av andra signaler, kroppsspråk och liknande.

Det finns ingen patentlösning på lyckade nätragg.

Jag hade sett till att få en dejt ganska snabbt. En profil på nätet säger i stort sett ingenting.
    På nätet kan du vara vem du vill och hur kul är det att upptäcka att du suttit och flörtat med Rune 78, när du trodde att det var SnyggeBen du skickade alla de där kärlekskranka meddelandena till.

Nettan, jag tror dig. Samtidigt så gillar jag att ta reda på mer om personen innan jag lägger ner tid på. Vilket en del verkar ta som att jag slösar med tid, andra är ok med det. Men frågar man om en dejt så kan det funka ibland, ibland blir det inget svar, så varför orkade man diskutera så mycket fram och tillbaka om det senare är ointressant.

Tycker det är ledsamt med upptagna människor på nätsajter. Likaså de som skickar massmejl med syftet att se var det nappar.

Som sagt, det finns ingen patentlösning och själv tror jag mer på mig som en person du snabbt gillar när du träffar mig än att jag skulle ha en profilbild med bar överkropp.
  • Anonym (Nettan)
    Anonym (ärjagdumeller) skrev 2016-04-03 20:00:23 följande:

Nettan, jag tror dig. Samtidigt så gillar jag att ta reda på mer om personen innan jag lägger ner tid på. Vilket en del verkar ta som att jag slösar med tid, andra är ok med det. Men frågar man om en dejt så kan det funka ibland, ibland blir det inget svar, så varför orkade man diskutera så mycket fram och tillbaka om det senare är ointressant.

Tycker det är ledsamt med upptagna människor på nätsajter. Likaså de som skickar massmejl med syftet att se var det nappar.

Som sagt, det finns ingen patentlösning och själv tror jag mer på mig som en person du snabbt gillar när du träffar mig än att jag skulle ha en profilbild med bar överkropp.

Att direkt visa att man är snygg naken är a och o på dejtingsiter. Det fungerar sådär på krogen däremot (en liten välmenande varning ).

Oftast pratar man med fler än en person på dejtingsiter och hinner någon som kanske väcker ett intresse före när det kommer till att träffas blir de andra ganska snabbt ointressanta. De som mailar i evigheter och har miljoner ursäkter för att inte träffas är kanske inte helt uppriktiga med vilka de egentligen är.

Lycka till!
  • Physalis

Svara ärligt?

Utifrån vad du beskriver tolkar jag det som att du tar det som det kommer. Träffar du en tjej och ni har det trevligt och det slutar med sex sen ses ni aldrig igen, så är det lika uppskattat som att ni skulle hålla ihop i flera år.

De vill inte att du lovar att ni ska gifta er, men om de är ute efter någon att gifta sig med så vill inte just de kvinnorna slösa sin tid på någon som bara vill ligga och sen dra, eller en redan gift man som vill ha något på sidan om. Det finns ju alla varianter därute och just din inställning är inte något de kan gissa sig till.

Svar på tråden Varför frågar tjejerna vad jag är ute efter på match?