Anonym (ärjagdumeller) skrev 2016-04-03 19:14:47 följande:
Intressanta svar, man ska antingen vara ute efter sex eller ett långvarigt förhållande från start verkar det som och man ska fylla i nätblanketten korrekt på profilen.
Och det verkar som att det är skilda saker för många.
Jag vill dejta en person, därför är jag på en nätdejtingsida. Men jag vill inte börja med att lova någon dejt vare sig det ena eller det andra, det fyller ju ingen funktion eller är tjejerna inställda på att ha sex på första dejten om man inte söker en lång relation och vänta om man ska ha en lång relation?
En lång relation börjar ju med en första dag och en första natt tillsammans, möjligen inte samtidigt. Klart jag vill hitta en lång relation men jag har ingen lust att förklara detta och skrämma iväg dejterna med alltför seriöst uppvaktande. Känns det bra så känns det bra, det måste ju vara ömsesidigt.
Vill jag ligga så ber jag inte om telefonnumret, då frågar jag om personen vill följa med hem. Den känns rätt enkel.
det utesluter inte alls varandra men klart man vill veta vad personen tänker. Min erfarenhet när jag nätdejtade var att det var lika bra vara å tydlig man kunde så slapp man en massa "felaktiga" kontakter som ändå int skulle leda någonstans.
Klart att ett varaktigt förhållande innehåller sex, det betyder ju inte att man inte skulle kunna ha sex. Och givetvis ska man inte lova något till en dejt om man inte vet om man vill mera. Men det är just intentionerna som är intressanta när man inte ens har mött en person än. Om jag chattar meden kille som uppenbart är ute efter en KK , då tackar jag för mig om det inte är det jag vill själv. Det är inte så svårt egentligen.
tänk hur du är själv; vad vill du veta av tjejerna? Är det inte bra att veta om det är en tjej som bara vill ha sex och lit kul eller om det är en som satsar på seriös relation?
det vanliga är att många säger att man är seriös, man vill träffa kärleken, men att man får börja med en dejt och se vart det leder. Det är ju precis så det går till. Självklart är det ingen som tror något innan man hunnit någon vart. Men det är skillnad att säga så eller att säga att man mest vill ha lite skoj och se vad som händer.