• Solgåva

Civilekonom Umeå

Jag har tänkt att söka in på civilekonomprogrammet på Umeå Universitet. Jag vet att det är högt tryck och att jag kanske inte ens kommer in men jag har en fundering ang hur början av terminen ser ut (om det kan finnas någon från Umeå här som läst just till civilekonom ). Jag har nämligen ett tillfälligt vikariat fram till och med sista september. Kan ju kanske vara borta från jobbet några strötimmar men inte hela dagar direkt....

Är början på programmen i överlag rätt "lugna" med strötimmar eller kanske till och med distanskurser?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Civilekonom Umeå
  • snedtak

Jag har inte läst just civilekonom i Umeå, men i början på en högskoleutbildning brukar det vara ett par moment med obligatorisk närvaro, typ upprop och registrering på programmet och ev. på kurserna. Förutom detta är det alltid värdefullt att var med på de första föreläsningarna i en kurs när läraren går igenom kurs-PM, litteratur, kursinnehåll osv. samt att lära känna sina kurskamrater.

Jag hade personligen alltså gjort allt vad jag kunde för att undvika att helt missa den första månaden, men det är säkert möjligt att klara av kurserna ändå med mycket självstudier.

• snedtak

Efter några minuters googlande visar det sig att civ.ek. i Umeå läser Företagsekonomi A hela första terminen:
    www.umu.se/utbildning/program-kurser/utbildningsplanesok/utbildningsplan-detalj 

Kursen verkar ha kurskod 2FE211 och här finns schemat för kursen HT15:
    se.timeedit.net/web/umu/db1/public1/ri10Z967X55Z57Q5Z86g63c0yn0Y6YQ8n0xgQY5Q5477Q7b9lZQ6lrwnY5w6b6yI4m5wU9voua8qwXpwWcwb7rMWcWWeWx%C3%A56nhYuWnouGxb576X8aWVLWn38jWXtWyW1831XaW4W%C3%A4WK6LjXayXddW2Za5alWd3Wybqadl8W1W21WGKQy7X5X54.html 

Däremot kan ja ju fortfarande inte säga hur viktigt det är att vara med på alla föreläsningar.

• Solgåva

Tack snälla för dina svar och att du tagit dig tid att kolla upp! Jag har haft lite kontakt med en person som har med programmet att göra och fått en del svar. Men det är klart inte en ultimat situation...Nå får söka och bestämma mig sen. Man kan ju alltid prova .

Svar på tråden Civilekonom Umeå