• Anonym (kär&galen)

Förälskad i betydligt äldre kollega

Har tjatat hål i min systers huvud om detta. Och troligtvis är min närmaste väns skalle också på väg att få ett hål. Därför vänder jag mig hit.
    För att jag måste ventilera, släppa ut allting!
    För ett halvår sen började jag på ett nytt jobb. Jag har tidigare arbetat ihop med folk där då de hyrde in personal från ett tidigare ställe jag jobbade på för 4 år sedan. 
    Jag var då 22 år gammal och fick en dag jobba ihop med en man som var betydligt äldre, runt 45. Jag vet inte vad det var med honom men jag hade så roligt med honom, och det var som att han var som en magnet och jag kände mig helt galen i honom, det pirrade i mig varje dag när vi åt frukost tillsammans allihopa och jag vet att jag drömde om honom flera nätter efter att vi jobbat ihop, minns inga exakta drömmar men vet att jag berättade för min granne/vän om det och sa att när jag skulle göra sista dagen där skulle jag "attackera honom", något jag givetvis inte gjorde så klart. Så hamnade jag på annat jobb och det var inte mer med det. Jag slängde en tanke åt honom någon gång, men inte mer än så. 
    Så i höstas när jag började jobba på detta stället så tänkte jag på det att ja, han jobbar säkert kvar där, men det är väl inget med det. Och så gick det några dagar på nya jobbet, en av mina första tankar var att "Herregud, hur kunde jag drömma om honom, vad var det för fel på mig?"
    Sen fick jag åka med honom själv på ett jobb, och vi pratade, herregud vad vi pratade, om allt mellan himmel och jord. Och sen den dagen har det flutit på, så vi jobbar tillsammans i stort sett varje dag. 
    Och jag har berättat allt om mig själv, precis allting, öppnat upp mig totalt. Han vet varenda detalj om hela mitt liv känns det som. Det känns som jag känt honom hela livet. Han har öppnat upp sig för mig också, berättat saker om tidigare äktenskap och förhållanden, saker han gjort när han växte upp osv. Det känns som att han är min bästa vän. Han vet vad jag ska säga innan jag hinner säga det osv. 
    Det tog bara någon dag efter att vi börjat jobba tillsammans som jag började drömma igen. Och jag försökte skjuta undan allting, tänkte att "jag är sjuk i huvudet." Men som besatt satt jag och sökte på honom på nätet, kollade vart han bodde, om han hade fru och barn osv. Ingen fru, men två barn, yngre än mig men i vuxen ålder.
    Sen har det luffat på bara, jag har drömt, skjutit undan det. Det är väl inga direkta sexdrömmar så sett, men drömmer att han är hos mig osv. Känner mig sinnessjuk när jag vaknar upp ur såna drömmar och går iväg till jobbet och där sitter han och ler mot mig. 
    Nu till saken, jag har varit förälskad, och tänkt att det går över. Men det börjar gå åt fel håll nu. Vi har blivit väldigt fysiska på jobbet, under en längre tid så har han kramat om mig bakifrån flera gånger, någon gång har han pussat mig i håret. Och det jag känner då är att jag inte vill att han ska släppa taget. Vilket i sin tur att lett till att jag beter mig som en fjantig barnunge emellanåt, jag kan boxa till honom i bröstet 2-3 gånger, för då vet jag att han skrattar, tar tag i mig och kramar om mig. Ibland tittar han på mig och jag blir vimmelkantig och nervös, fumlig och konstig, säger osammanhängande saker och är allmänt dum i huvudet. Han skrattar och tycker bara att jag är rolig men om han bara visste vad som rör sig i min skalle.
    Vid några tillfällen har han gått bakom mig och liksom hållit om mina höfter, och det känns som att han riktigt trycker sig mot mig. 
    För någon vecka sen så gav han mig en kram, en riktig kram (tidigare har han bara kramat mig bakifrån) och jag kramade tillbaka, när han sedan tänkte släppa taget höll jag kvar, länge, men jag hade längtat så efter den där kramen. Sen blev det ett par snabbkramar resten av den dagen. 
    Förra veckan så stod vi och kramades länge, och hans fingrar liksom lekte över min rygg, det kändes som hela jag skulle explodera.
    Sen när vi väl ska släppa varandra blir det konstig stämning, vi vet inte hur vi ska bete oss, antingen blir han allvarlig direkt eller så blir jag det, och liksom kastar oss in i jobbet igen.
    Vi har även viss sms-kontakt utanför jobbet och han ringer någon gång i veckan, oftast gällande jobb, men samtalstiden har ökat från 5 minuter till 40 minuter så vi pratar mer än bara jobb.
    Jag har ju fattat sedan länge att jag är kär. Vissa dagar vill jag inget hellre än att bara följa med honom hem efter att arbetsdagen är slut.
    Jag tror att han tycker om mig för att jag är den jag är, inte för hur jag ser ut.
    Ibland känns det som att jag håller på att bli tokig, jag drömmer att han är hos mig och vaknar upp ensam.  
    Kanske tycker han inte om mig på det sättet, han kanske ser mig som en liten söt, glad tjej bara? Men det finns saker han sagt och gjort som får mig att tro annat. Men vad vet jag, det enklaste vore ju att fråga. Eller att säga rakt ut vad jag känner och tänker, och det kommer jag nog göra tids nog, men risken är ju att stämningen blir avskyvärd om jag har tolkat alltihop fel. 
    Han känner mig bättre än någon, och det känns som att han är min bästa vän. 
    Jag förstår inte hur det kunde bli såhär, det var inte såhär jag hade tänkt mig att livet skulle te sig, men nu är det så, och man kan verkligen inte rå för vem man blir kär i och det där med åldern, det är fan i mig bara en siffra.
    Men om det nu skulle vara så, att han tycker om mig också, vad är det att bygga vidare på? Har vi någon framtid ihop i så fall? Skulle vi kunna pussla ihop något tillsammans? 
    Jag kan inte riktigt fokusera på jobbet när det är såhär, men jag vill inte byta kollega så att det blir annorlunda för att vi har så otroligt kul tillsammans på jobbet. Han säger ibland att han aldrig har träffat någon som är så rolig som jag. :) 
    Vad gör man när livet leder in en på såhär krokiga stigar??

• Svar på tråden Förälskad i betydligt äldre kollega
  • Anonym (J.)

Jag träffar en väldigt mycket äldre man och för oss finns det absolut något att bygga på! Måste säga att åldersskillnaden i vårt fall är positiv. Mitt bästa råd till dig är att prata om framtiden, och hur ni ser på den, nästan direkt. Vad vill du? Vad vill han?

Jag tänker lite så att livet blir aldrig som man tänkt sig ändå, så det är bara att omfamna förändringen och vara glad över att man träffat en så fin kille.

• Anonym (J.)
    Anonym (J.) skrev 2016-04-04 00:11:00 följande:

Jag träffar en väldigt mycket äldre man och för oss finns det absolut något att bygga på! Måste säga att åldersskillnaden i vårt fall är positiv. Mitt bästa råd till dig är att prata om framtiden, och hur ni ser på den, nästan direkt. Vad vill du? Vad vill han?

Jag tänker lite så att livet blir aldrig som man tänkt sig ändå, så det är bara att omfamna förändringen och vara glad över att man träffat en så fin kille.

Hur gammal är du förresten? Det står att du då var 22 år.
  • Anonym (kär&galen)

Tusen tack för svaret! 
    Idag är jag 26, och han är 48. Så åldersskillnaden finns där, men jag tycker ändå att vi klaffar rätt bra, personlighetsmässigt.
    Du har så rätt i att livet ändå inte blir som man tänkt sig! 

• neverpreggo

Känner ett par som blev tillsammans efter att ha jobbat ihop med i princip den åldersskillnaden (-3 år). Fortfarande ett par nu och gifta med barn :)

• Anonym (kär&galen)

Åh vad härligt att höra så positiva saker! 
    Kan inte låta bli att hoppas att det blir så för mig också :) 

• Anonym (J.)
    Anonym (kär&galen) skrev 2016-04-04 00:30:04 följande:

Tusen tack för svaret! 
    Idag är jag 26, och han är 48. Så åldersskillnaden finns där, men jag tycker ändå att vi klaffar rätt bra, personlighetsmässigt.
    Du har så rätt i att livet ändå inte blir som man tänkt sig! 

Då tycker jag absolut att ni ska satsa på er!
  • Anonym (Ggr)

Funderat nåt över hur du ska ta det vidare?

• Linna2550

Min sambo är 50, jag 25.
    Han är det bästa som hänt mig. Vi träffades när jag var 22 och han 47. Kör på, det går inte hejda känslor som är tillräckligt starka, man står maktlös ändå.

• Anonym (kär&galen)

Åh jag blir så peppad av det ni skriver! 
    Jag har funderat på hur jag ska ta det hela vidare, och först och främst måste jag prata med honom om vad som håller på att hända. Det är helt galet, idag har vi kramats hela dagen känns det som. Och jag blir helt vimmelkantig utav det, så det kommer bara komma ur mig rätt som det är, vilken dag som helst, precis vad jag känner och tänker. Jag har ju ingen aning om vad han känner och tänker, men att döma av hans beteende så ja, ni fattar. 
    Får väl se hur han reagerar. Han kanske inte alls vill något och då har jag hur som helst inte skämt ut mig för det är inte konstigt att man tror det. Sen vet jag inte vad han anser om åldersskillnaden heller men han påpekar titt som tätt "att jag inte är så ung som jag tror", sen om han bara vill retas eller verkligen menar det, det vet jag inte riktigt men.
    Jag hatar när arbetsdagen är slut och jag tvingas kliva ur bilen och hoppa in i min egen. Det är den värsta stunden på hela dagen. Samtidigt, så kan jag inte fokusera på jobbet, för jag kan inte låta människan vara ifred. 
    Jag funderar på att söka mig annat jobb eller eventuellt plugga. Skulle det bli något mellan oss så kan vi inte jobba ihop på det sättet vi gör idag. Skulle det inte bli något så blir det kanske jätte konstigt istället, och jag är ju mer eller mindre besatt så ja, det kan bli svårt! 
    Men jag funderar på att försöka hitta på någonting tillsammans med honom utanför jobbet, då kanske det blir lite fart på brasan så att säga. :) 
    Tack för alla svar! Ni gör mig glad!
    Nu ska jag sova och se vart drömmarna för mig i natt! 

• W0032

Jag träffade min karl när jag var 23 och han var strax över 40. Vi har nu haft en helt fantastisk relation i ganska många år. Åldern spelar ingen roll alls. Min bästa vän är alltid tillsammans med män minst 25 år äldre än henne. Och det har nog bara blivit så. Men det där med barn är ju en annan femma. Det spelar mer roll än åldern, definitivt. Jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon som har barn sedan tidigare, jag vill helt enkelt inte vara en del av ett familjeliv som funnits där redan innan mig. Jag vill skapa det från början med min partner och uppleva det som nytt tillsammans. Men det är ju olika för alla. Lätt är det nog inte, även om barnen är äldre. Lycka till! :)

• Anonym (Holly)

Han verkar ju helt klart intresserad, men frågan är ju om han bara vill ligga typ. Men berätta hur du känner, vad har du att förlora egentligen? Om han tar det fel och det blir kontsigt får du kanske bara en chans att ta dig vidare till ett annat jobb eller utbildning. Lycka till, jag kommer absolut att följa din tråd!

• Anonym (kvinnor)

Fan va jobbiga kvinnor blir när de får kåtslag på någon, killar blir mer, funkar det så funkar det annars går det lika bra ändå, men ni blir helt jävla besatta Tungan ute

TS, du kanske borde börja med att ta reda på om senioren har en fru?
    Om det finns en fru med i bilden så är ni båda bara jävligt äckliga.

• Anonym (gg)

Åldersskillnaden i sig är absolut inget problem. Att ni båda är attraherade av varandra står ju utom allt tvivel. Frågan är om han vill ha hela dig eller bara din kropp. Det åldersskillnaden kan göra är ju att en av er (inte du då, uppenbarligen ) inte vill gå emot konventionerna så pass att ni har ett förhållande, men väl kan tänka sig en liten historia som bara ni två känner till. 

Hur som helst hoppas jag det blir som du vill! Skriv och uppdatera!

• Anonym (kär&galen)
    Anonym (kvinnor) skrev 2016-04-06 18:32:19 följande:

Fan va jobbiga kvinnor blir när de får kåtslag på någon, killar blir mer, funkar det så funkar det annars går det lika bra ändå, men ni blir helt jävla besatta Tungan ute

TS, du kanske borde börja med att ta reda på om senioren har en fru?
    Om det finns en fru med i bilden så är ni båda bara jävligt äckliga.

I know. Det är ju därför jag sitter här och skriver som en besatt dåre. Han har ingen fru. Det står i första inlägget, om man orkar läsa hela texten ;)
  • Anonym (hm)

Idel solskenshistorier härligt. Åldern spelar ingen större roll.

• Anonym (kär&galen)

Ho! 

Var ett bra tag sen nu! Och mycket har hänt sedan dess. Dagen kom strax efter mitt senaste inlägg då jag bara sa rakt ut precis vad jag kände och tänkte, och det visade sig att det jag kände var besvarat. Dock var han aningen besvärad över åldersskillnaden till en början, och upprepade gång på gång att "Det är åldern". Men dagarna fortsatte som tidigare och det ena ledde till det andra, och en fredagkväll stod han utanför mitt hem och nu har vi umgåtts utan för jobbet sedan 1,5 månad tillbaka och än så länge funkar det bra. 
    Men ibland blir jag förvirrad över mig själv, jag tycker så fruktansvärt mycket om människan, men han har talat om för mig klart och tydligt att han inte vill ha fler barn, att han är för gammal för det. Jag har de senaste åren riktat in mig på att inte skaffa några barn, men samtidigt, vad är det egentligen att bestämma sig för i min ålder, hur vet man om man gör rätt val? Men jag tänker att så länge jag mår bra, och han mår bra, så har vi väl inget att förlora på att fortsätta umgås? Går det åt fel håll en vacker dag så hade vi ändå en fin tid tillsammans att se tillbaka på.

Jag vill tacka alla er som varit positiva och stöttat mig med era inlägg, ni är guld värda! Kram på er! 

• Anonym (hm)

Kul att det funkar för dig TS

Svar på tråden Förälskad i betydligt äldre kollega