K med lilla E skrev 2016-04-05 14:05:54 följande:
Det händer säkert ingenting och det är rätt att det kan hända överallt. Jag hade så gärna önskat att jag vågat åka till Turkiet, jag tycker det är jättefint där. Vi hade bokat en resa till Side i mitten av juni men bokade om till Grekland istället, vilket känns som en stor lättnad kan jag säga.
Det går säkert att bra att åka till turistområdena i Turkiet men eftersom UD ändå råder en till att hålla särskild uppmärksamhet i stora folkmängder och vid allmänna kommunikationer och hålla sig ifrån ställen där många turister samlas så tycker inte jag att det just nu känns lugnt och skönt att åka dit faktiskt och är det något jag inte vill ha på min semester så är det en klump i magen av rädsla för terrorattentat och då känns Kreta mycket lugnare och skönare.
Ja, om man inte känner att man vågar åka dit så är det ju skönt att fått boka nånting annat istället :)
Vi kommer ju alltid kolla UDs hemsida när vi är där nere. Men tror ju inget kommer hända och kommer nog inte tänka på det alls utan istället njuta av semestern :)
Var på Kreta förra sommaren och älskade det, så ha en skön resa dit!