7 månaders bebis som har svårt att sova!
Jag har en pigg och glad tjej på 7 månader som haft problem med sömnen från dag 1. De första veckorna hade hon ont i magen och kunde skrika i timmar. nattetid Jag provade mjölproteinfri kost med den hjälpte inte. Efterhand blev magen bättre men sömnen var och är fortfarande ett problem. Ska tilläggas att hon sov i vår säng de första 4 månaderna. Hon vaknade då varannan timme för att äta vilket kändes helt ok de första månaderna. Fick höra att hon nog skulle sova bättre när hon började äta fast föda. Vid 4 månader provade vi med gröt innan läggdags, men det blev inte bättre. Jag beslutade att sluta nattamma för DÅ skulle sömnen bli bra hade jag hört.Efter några tuffa nätter så slutade hon amma nattetid. Men inte blev sömnen bättre för det. Vi beslutade att prova eget rum eftersom hon är väldigt lättväckt. Det funkade inte heller, vi fick springa in stup i kvarten. Blev istället tillbaka till vårt rum i spjälsängen. Nu vaknar hon minst 4 gånger per natt. Igår natt blev det varje timme. Hon är ledsen och ligger och vrider och vänder på sig. Somnar om efter en stund men vaknar snart igen.Nu funkar det inte heller att lägga henne i vår säng.Hon sover dåligt ändå och ligger och sparkar och fäktas. Att natta henne vid 19.30 funkar oftast bra. Hon får gröt och välling innan läggdags. Sover 3*30 min dagtid. Vet inte vad vi ska göra längre, försöker hålla ut och tänka att det vänder men känns hopplöst just nu! Någon som har något tips på vad vi kan göra?Eller bara hoppas att det vänder snart...