• Mammatillelise

tvättråd D-brand jacka?

Någon som vet?? Det är en D-brand eskimå (dunjacka)

• Svar på tråden tvättråd D-brand jacka?
  • Jill 79

Jag hade lämnat på kemtvätt. Annars skonsammare programmet 30 grader. Tänk på att dunjacka "måste" torktumlas med bollar.

• Jill 79

Läste nu i min egna D brand dunjacka, som jag inte tvättat än. Och i den står det kemtvätt, så hade nog inte vågat göra nåt annat.

• Mammatillelise
    Jill 79 skrev 2016-04-05 15:33:27 följande:

Läste nu i min egna D brand dunjacka, som jag inte tvättat än. Och i den står det kemtvätt, så hade nog inte vågat göra nåt annat.

Tror du det gör att handtvätta?
  • Jill 79

Grejen är ju att dunjacka kan bli så konstiga när de torkar.kag förstörde en som började lukta surt efter tvätt. Och tumlar man de inte så klumpar dunet. Och det är inte säkert att den tål värmen i tumlaren. Hade nog inte chansat om du är rädd om jackan.

• Mammatillelise
    Jill 79 skrev 2016-04-05 15:53:27 följande:

Grejen är ju att dunjacka kan bli så konstiga när de torkar.kag förstörde en som började lukta surt efter tvätt. Och tumlar man de inte så klumpar dunet. Och det är inte säkert att den tål värmen i tumlaren. Hade nog inte chansat om du är rädd om jackan.

Jaha okej. Tack! Har ingen tumlare varken hemma eller i den gemensamma tvättstugan. Får se hur jag gör :)
Svar på tråden tvättråd D-brand jacka?