• Anonym (trött)

Orkar, vill ingenting längre

Det enda jag trivs med är att jobba men jobbar inte så mycket och finns ingen möjlighet att få jobba mer. Annars ser jag inte fram emot nånting alls, sa upp kontakten med min bästa vän för jag orkar inte höra av henne varje dag och mina andra vänner hör jag aldrig av mig till så dom slutade höra av sig till mig. Umgås bara med min sambo. Har ingen hobby längre, hade hästar förut men ledsnade och sålde den sista förra året. Brukade måla mycket också men har inte ens orkat plocka fram sakerna på väldigt länge. Är inte ledsen eller är deprimerad, tråkigt bara att va sån här. Ledig idag=ligga i sängen och vänta på sambon. Inget är roligt och det mesta känns bara jävligt ansträngande och jobbigt. Aldrig glad. Lekt med tanken att ta mitt liv, bara få sova resten av evigheten men det känns lite väl drastiskt. När jag jobbat går jag direkt hem och lägger mig i sängen. Så trött hela tiden.

• Svar på tråden Orkar, vill ingenting längre
  • Anonym (trött)
    Lena skrev 2016-04-05 15:46:53 följande:

Du låter deprimerad.

Jag förstår att det verkar så av texten men det är så svårt att förklara. Jag mår verkligen inte dåligt, men inte bra heller. Mår ingenting och är utan energi. Allt är tråkigt och oöverstigligt jobbigt. Men inga tårar eller ledsna känslor.
  • Lena

Du behöver inte vara ledsen för att vara deprimerad det räcker med att vara tom

• glutten
    Anonym (trött) skrev 2016-04-05 15:52:02 följande:
    Jag förstår att det verkar så av texten men det är så svårt att förklara. Jag mår verkligen inte dåligt, men inte bra heller. Mår ingenting och är utan energi. Allt är tråkigt och oöverstigligt jobbigt. Men inga tårar eller ledsna känslor.
    Precis så kan det vara att vara deprimerad. Tror till och med det är vanligare än att man gråter och är "aktivt" ledsen. Det låter definitivt som att du är deprimerad.
  • Anonym (.)
    Anonym (trött) skrev 2016-04-05 15:52:02 följande:

Det är en vanlig missuppfattning att depression skulle vara synonymt med att vara ledsen. Så är det inte. Depression är oftare så som du beskriver: en avsaknad av lust och energi, att alla måsten känns såååå tunga och att man inte vill vara med längre. Sök vård, och om du inte orkar själv så be din sambo att hjälpa dig!
  • Anonym (Wildrat)

Kolla upp sköldkörteln, görs med blodprov på vårdcentralen. När den inte funkar så slutar kroppen funka och man orkar ingenting och vill ingenting. Initiativlösheten är det värsta med sjukdomen då den helt förlamar både kropp och själ.

• Anonym (Dedede)

Kolla också upp järn o B12-brist. Har du nån kontakt med psykiatrin idag? Fixa det annars ASAP.

• fridalavidaloca

Jag är lite likadan, känner bara för att ligga o dega hemma. Men jag har ändrat mig lite och mina råd är: Gå ut bland folk. Sätt dig på en parkbänk eller på ett café och bara titta på människor och se hur de är på väg nånstans. Få lite inspiration. Fundera ut vad du vill med livet. Inga drömmar är för stora. Börja på ridskola. Bara gör nånting, livet är nu! :) vi har inget att förlora.

Svar på tråden Orkar, vill ingenting längre