• Anonym TSsss

Feber efter abort, normalt?

Jag gjorde en medicins abort igår (måndag). Själva aborten var jobbig, jag blödde extremt mycket och spydde hela tiden, dem fick tillslut sätta dropp på mig för jag var så yr så jag kunde knappt stå upp. Iallafall, när jag vaknade imorse blödde jag inte alls mycket, men jag kände mig fortfarande extremt yr. Jag är svag i hela kroppen och mitt hjärta slår så sjukt snabbt såfort jag rör mig, vilket det gör mig yr och helt utmattad. Men nu för några timmarsedan så fick jag feber, är detta normalt? Bör jag ringa gynmottagningen eller vänta?

• Svar på tråden Feber efter abort, normalt?
  • Anonym TSsss

Jag har även som ganska svår mensvärk som strålar ut i ryggen, men det är något jag klarar av med alvedon

• Anonym (Hmm)

Tycker Du ska ringa den avdelningen du gjorde aborten . Låter inte bra alls

• Anonym (Vera)

Du ska ringa. Jag gjorde en skrapning och ett dygn efter började jag må väldigt dåligt. Ringde och frågade om d var normalt.. De ville inte ha in mig igen. Men ju mer dagen gick så blev jag allt sämre och framåt kvällen kunde jag inte stå. Smärtor, matt osv. Det visade sig att jag fått blodförgiftning och allt inte kommit ut. Blev inlagd en vecka.

Så jag säger bara det, bättre att kolla upp en gång extra och ge dig inte. Se till att få komma in.

• Anonym (Vera)

Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Feber efter abort, normalt?