• Anonym Ellliiin

HJÄLP!!

Åh, nu är det såhär hade mens 9-14 feb och tänkte inget på det som vanligt men sedan när det var dags för mars mensen så kom den inte (antar att den bara hoppat över Grav test neg) så gick vidare men så hade jag ett äl test hemma som jag tog spontant(CB med dubbel hormonindikator) den 29 mars positivt stadig glad gubbe och den 30 neg, men följer man min vanliga cykel Bode äl varit 23-25(men hade ju en utebliven mens) nu är jag på äl+7(om det inte spökar) och mår illa och har ont i bröstvårtorna, halsbränna och konstig värk i magen!

Vad tror ni? Kan jag ha haft äl när det var positivt eller var det bara nåt konstigt? Hehe..

Oj vilken novell det blev.. Hoppas på svar från någon som kanske kan stilla min oro!

• Svar på tråden HJÄLP!!
  • Frontline

Ok

Du vet att man måste ha sex med nån av motsatt kön för att få barn va?

Det sker inte heller direkt men det är en bra början..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Safira

vad jag förstått det som så kan ett ÄL test bli positivt även om man är gravid ( du har ju inte ÄL om du är gravid, men ngt gravidhormon spökar väl till det) . 

om du räknar utifrån sista mensen, när skulle du haft ÄL då? 

Jag sitter i typ samma sits... mens den 13- 17 feb, skulle fått mensen igen kring den 18 mars men den kom aldrig. på ca BIM+21 idag och en del graviditetstecken men inte alla. gjorde 1 gravtest på BIM+15 men neg, gjorde ett till på BIM+19 även de neg. ska till en BM nu kl 08.

har en kompis som inte plussade alls, dom fick göra VUL på henne för att säkerställa graviditeten. 
    har läst lite om att vissa har lägre hcg hormoner ( de som ger positivt på stickan) och därmed plussar senare än normalt då hormonerna kommer ikapp. 

hoppas det går bra för dig! :) 

• Anonym Ellliiin

Ja räknar man utifrån förra mensen så borde äl ägd rum runt 24-26 feb....

Du får gärna höra av dig efter du varit hos BM och berätta hur det gått! Man kanske borde boka en tid...

• Safira

hej igen. 

besöket hos bm gick sådär... jag är ju väldigt kissenödig så det var ju tyvärr inte morgonurin när vi testade å såklart var testet neg. 
    blev hemskickad med att mensen säkert kommer i dagarna... 

grejen är bara den att jag har börjat få vääldigt tydliga ådror i brösten å dom ömmar ngt enormt! har molvärk å stickningar i tjejmagen och idag är mensen 22 dagar sen... 
    beställde nyss stickor från testlagret så ska jag testa igen på fredag med morgonurin om inte mensen kommit. kommer isf va på BIM+28. visar de fortf negativt så kommer jag kontakta en privat gynklinik och beställa tid till ett vul. kostar 300:- men de får de va värt när inte vården hjälper en...

hur går de för dig? :)

• Anonym Ellliiin

Hej! Va tråkigt att det inte visade nåt hos BM.. Jag har testat två gånger hemma på morgonen med två negativa..

Funderar på att boka tid till BM.. Hoppas verkligen att det ska kunna ta sig någongång! Men men! Man vågar inte riktigt hopps heller efter att man blivit besviken så många månader!

Jag är på BIM+32 idag jag..

Har fruktansvärd molvärk i tjejmagen jag också och ömma nästan lite blå lila bröstvårtor.. Mår illa typ dygnet runt också..

Hoppas det blir bra för dig!

• Safira

Hej! Hur går det?

Idag är jag på ca BIM+26 och gjorde ett test som jag tycker mig se ngt liiiiite på men inget som syns på foto. Förmodligen spökstreck.

Har också stickningar å molvärk i tjejmagen och ömma bröst. Kommer snart boka tid till en priv.gynmott som får göra ett VUL.

Håller tummarna för dig! :)

• Anonym Ellliiin

Jag hade tid hos BM igår och fick konstaterat att jag har PCO! Men fick även mens på måndagen så får se när och om äl äger rum denhär cykeln..

Hoppas du har bättre lycka!!

• Safira

Jag har pco diagnosen sedan några år men den ger inga gravid-tecken. :)

Började blöda igår, har inte ont eller nånting. Kände ett rejält hugg i magen bara igårkväll. Pratat med en bm som tycker de låter som ett mf.

Bättre lycka till dig/er i framtiden med babyverkstaden! :)

• Anonym Ellliiin

Jaha! Ja nej jag tror faktiskt att jag kan haft ett MF jag med men vet faktiskt inte..

Tack desamma du!

Svar på tråden HJÄLP!!