Anonym (Hit och dit) skrev 2016-04-13 07:25:04 följande:
Jag håller med dig.
Idag separerar folk för att en strumpa ligger fel i lådan. Så lätt att reta upp sig på vad den andra gör eller inte gör, och den andra också retar upp sig på vad den andra gör och inte gör. Inser man sina fel och brister så kan man därefter bli ett med varandra och man fyller ut de partner inte gör.
Synd om dig för att inte träffa barnen? Jag tycker synd om barnen dom har en förälder som tänker slita upp en trygg vardag för att du vill leva singellivet och tror gräset är grönare på andra sidan.
Livet blir vardag och vardagen är så långt ifrån fest man kan komma. Kärleken går inte bara rakt uppåt, kärleken får svackor och bevisligen är inte gräset grönare på andra sidan. Folk ger upp för lätt idag och där står barnen och slussad mellan föräldrarna som en jojo.
Precis...men sedan skaffar folk idag barn med ett nöjaktig partner, det funkar ok för stunden men det är inte 100 % perfekt och några år senare är en skilsmässa et faktum. Kan bara se för mig själv jag väntade tills jag träffade mannen i mitt liv å lite efter 30. Detta var ett medvetet val. Vår vardag och liv ÄR underbart, men visst är det som du säger vissa dagar är man trött och sliten osv man som människa kan inte vara på topp jämt och klart vi kan gnabbas lite då ibland, men grunden är som vi alltid har i botten att vi älskar varandra, vårt liv, och det vill vi inte vara utan. Men har man nu skaffat barn med någon som inte var rätt, ja då är det ens förbannade skyldighet att göra det bästa för barnen så de tar minst skada.
jag har sett vad en skilsmässor gör för barn på nära håll, och jag tycker det är själviskt att tänka på hur man själv kommer må i en sådan situation, ist för att sätta som mål att göra allt man kan för att barnen skall klara sig igenom det så minst påverkade som möjligt, så löser sig resten för en själv.