• Kigor

    Att vara gravid inom bygg eller liknade

    Hej!

    Försöker hitta någon/några som har fysiskt krävande arbeten att kunna bolla lite med. Har lite tankar och funderingar ang min graviditet och yrke. Har försökt söka lite på nätet men hittar inget om det. Jag arbetar som byggnadsplåtslagare vilket innebär arbete på höga höjder i sele och lina, springa upp och ner för ställningar med verktyg och maskiner och mycket tunga lyft och bullrig miljö. Vill väl mest höra om andras erfarenheter, när ska man berätta för chefen osv

    Hoppas att det finns någon i samma situation :)

  • Svar på tråden Att vara gravid inom bygg eller liknade
  • Phialia90
    Kigor skrev 2016-04-08 09:48:19 följande:

    Hej!

    Försöker hitta någon/några som har fysiskt krävande arbeten att kunna bolla lite med. Har lite tankar och funderingar ang min graviditet och yrke. Har försökt söka lite på nätet men hittar inget om det. Jag arbetar som byggnadsplåtslagare vilket innebär arbete på höga höjder i sele och lina, springa upp och ner för ställningar med verktyg och maskiner och mycket tunga lyft och bullrig miljö. Vill väl mest höra om andras erfarenheter, när ska man berätta för chefen osv

    Hoppas att det finns någon i samma situation :)


    Du kan få gravpenning 2 månader i slutet av din grav. Jag har ett fysiskt tungt jobb och fick det, dock blev jag sjukskriven pga smärta av för tunga lyft. Jag berättade tidigt då jag fick ont tidigt och inte kunde utföra mitt arbete på ett säkert sätt
  • legokloss

    Nu vet jag ju inte hur bullrig arbetsplats du har men jag fick graviditetspenning i gravid vecka 11 just pga buller.

    Är du osäker så kan du ju alltid ringa och prata med arbetsmiljöverket eller arbets och miljömedicin. De har hjälpt mej när jag varit osäker på vad som gäller.

  • Mila
    Kigor skrev 2016-04-08 09:48:19 följande:

    Hej!

    Försöker hitta någon/några som har fysiskt krävande arbeten att kunna bolla lite med. Har lite tankar och funderingar ang min graviditet och yrke. Har försökt söka lite på nätet men hittar inget om det. Jag arbetar som byggnadsplåtslagare vilket innebär arbete på höga höjder i sele och lina, springa upp och ner för ställningar med verktyg och maskiner och mycket tunga lyft och bullrig miljö. Vill väl mest höra om andras erfarenheter, när ska man berätta för chefen osv

    Hoppas att det finns någon i samma situation :)


    Hej! Ser att denna tråd är gammal. Men tänkte höra hur det gått för dig? Jag har ett liknande arbete men är så tidigt i graviditeten så har inte vågat berätta på jobbet än.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Att vara gravid inom bygg eller liknade