• JOHA80

Fråga om Synrela

Hej på er! 

Ska för första gången göra långa protokollet (har gjort 3 x kort med menopur innan) och har nu lite funderingar kring Synarela-sprayen. 

På apoteket så sa de att sprayen är känslig för hög värme och att den ska stå upp (vilket också står på förpackningen) och jag undrar vad detta innebär om man behöver ta sprayen någon annanstans än hemma någon dag.. brukar ni åka hem för att ta den eller kan man kanske bära med den i väskan om man förankrar den så att den är upprätt (och dessutom aktar sig för att råka ställa väskan där det är varmare än 25 grader)? 

Dessutom; brukar ni förvara den i kylskåp eller i rumstemperatur? 

Alla erfarenheter och svar mottages med tacksamhet

• Svar på tråden Fråga om Synrela
  • Min älskade dotter
    JOHA80 skrev 2016-04-08 12:15:33 följande:

Hej på er! 

Ska för första gången göra långa protokollet (har gjort 3 x kort med menopur innan) och har nu lite funderingar kring Synarela-sprayen. 

På apoteket så sa de att sprayen är känslig för hög värme och att den ska stå upp (vilket också står på förpackningen) och jag undrar vad detta innebär om man behöver ta sprayen någon annanstans än hemma någon dag.. brukar ni åka hem för att ta den eller kan man kanske bära med den i väskan om man förankrar den så att den är upprätt (och dessutom aktar sig för att råka ställa väskan där det är varmare än 25 grader)? 

Dessutom; brukar ni förvara den i kylskåp eller i rumstemperatur? 

Alla erfarenheter och svar mottages med tacksamhet

Inte mycket till svar kanske.. Men jag hade den med mig om jag visste att jag inte skulle va hemma vid rätt tid. Hade den i nåt litet fack i väskan bara :)

Stort lycka till!
  • Cyanea

Jag använde inte Synarela utan Suprecur, men det är samma sak med den. En behandling skulle jag ta den mitt i varmaste högsommaren då det dagtid var 35 grader varmt. Vissa dagar såg jag till att helt enkelt inte ta den med mig, utan åkte hem och tog den. Om jag inte kunde göra så laddade jag en liten termos (en sån där kaffekopps-variant). Jag la in sprayen i en trasa och förvarade rullen i termosen. Då var det dessutom lätt att hålla den upprätt. 

Lycka till, håller tummarna för att långa protokollet ger resultat :D 

• JOHA80

Tack både för svar!! 

Jättesmart med termosen - ska genast gå och införskaffa en :)

• Regnbågsdröm

Jag har alltid min i väskan, ståendes. Noga med hur jag ställer väskan.

Under sommaren har jag haft en kylklamp i en påse i väskan

Svar på tråden Fråga om Synrela