Rocket Mania skrev 2016-04-09 11:18:00 följande:
Räkna med att det tar några månader för det att fungera bra. Trösta dig med att när du väl fått in snitsen är det fantastiskt!
Tricket är att få in den lagom långt. Om du vaknar av att den är på väg ut har du nog inte fått in den på "rätt" plats och då förstår jag att den känns stor.
Jag viker min två ggr och för sedan in den.
Kan du öva i duschen eller med ena foten upp på toastolen? Kanske till och med använda glidmedel bara för att öva på att få in den rätt?
Förhoppningsvis :) Nu har jag iaf fått en del tips som jag hoppas kommer hjälpa.
När den väl är inne känner jag den inte, utan det är mest när jag tar ut den och till viss del när jag sätter in den som den känns stor... men glider den ut så sitter den ju uppenbarligen inte helt rätt. Jag vet bara inte hur den skulle kunna sitta på så många olika sätt.. veckla ut sig gjorde den ju iaf och jag fick verkligen inte upp den längre...det var inte så att "piggen" hängde utanför eller så...
Jag viker den sådär också, så jag antar att det bara är öva och öva som gäller. Jag står faktiskt i duschen när jag sätter i den ...jag är alldeles för osmidig än för att kunna göra det när jag sitter på toaletten haha, och det hjälper nog en del. Tog även ut den i duschen inatt och då vågade jag veckla ihop den utan att vara rädd för att spilla eller tappa den i toaletten och det gjorde betydligt mindre ont .. litet framsteg iaf haha.