• qazxxx

Orkar inte vara gravid mer!!

Som rubriken säger så är jag väldigt less på att vara gravid. Jag är gravid för första gången och är nu på bf+2 och orkar seriöst inte vänta mer! Jag var hos barnmorskan igår och hon kollade hur det är "där nere" och hon sa att min tapp var mjuk och att jag redan är öppen 2 cm och sedan igår natt så lossnade slemproppen! Jag har inga verkningar eller haft nån typ av smärta på hela min gravitet! så nu kommer min fråga som jag undrar från er alla som känner igen er: hur länge var ni öppna i 2 cm tills förlossningen startade? Och bara för att jag inte har verkningar kommer jag då vara över tiden på 2 veckor eller något ? För just nu känns det som att lillen aldrig kommer att komma ut :(

Tack i förhand!

• Svar på tråden Orkar inte vara gravid mer!!
  • Birgitta02

Med verkningar menar du sammandragningar? Eller....?
    Man kan vara öppen 2 cm ganska länge. Förstår så väl att du är less. Men lovar att babyn kommer komma snart:). Räkna med en vecka. Men troligen blir det inom de närmaste dagarna. När du vår värkar så märker du det. Det dras åt ett hårt band runt magen och magen toppar sig.

Lycka till!

• Iowhannah

Min BM kollade aldrig tappen eller så, men förlossningen satte igång ett och ett halvt dygn efter att slemproppen gick. Jag kände inte heller nåt speciellt innan (förutom kvällen innan, då var magen stenhård och jag mådde jättedåligt).

• qazxxx

Men oj aa jag menar värkar. Och tack för svaren får ha tålamod helt enkelt! :)

• Gweny

Förstår det känns segt, men det är ju på g iallafall. Själv så har värkarna kommit igång några h efter slemproppen gick bägge ggr.

Jag gick över 18 låånga dgr med min 1a. Väldigt seft.

Se hur det blir med 3e nu...

Lycka till!

• fjanten

Min slempropp gick på bf-dagen, och sonen kom på bf+6 (men allting drog igång med värkar och hela köret på bf+4).

• Anonym (Väntar)

Förstår att tålamodet tryter. Är själv 4 dgr över bf och börjat få ordentliga förvärkar men oregelbundet och värkarna håller i sig olika länge. Vill bara få ut barnet. Känns som om man varit gravid en evighet och ser inget slut på detta.

• Anonym (Väntar)

Glömde skriva att jag är oxå 3 cm....

Svar på tråden Orkar inte vara gravid mer!!