• Åenasidanåandrasidan

Lilian & Diana som namn på våra tvillingflickor. Reaktioner?

Är nyfiken på era reaktioner och associationer när ni ser namnen :). Tar också gärna emot namnförslag i samma stil.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lilian & Diana som namn på våra tvillingflickor. Reaktioner?
  • Pastella

Jag tycker både Lilian och Diana är fina namn, vet dock inte om jag hade valt bägge två eftersom jag tänker på både prinsessan Diana och prinsessan Lilian..

• Åenasidanåandrasidan

Japp, det är ju prinsessnamn båda två (dock inte därför vi funderar på dem). Dock tror jag inte att barn i deras generation kommer att tänka på det då båda prinsessorna dessutom gått ur tiden. Dock kommer ju vi och äldre generationer veta att det är prinsessnamn. Låter det tillgjort/konstigt att använda tycker du, Pastella?

• Santin

Fina namn men tillsammans tycker jag det låter tillgjort. Men är nog som du säger de över 25 som tycker det.

• elyse

Jag tänker spontant att nämnden är väldigt olika i generation och vad i alla fall jag associerar till för del av världen. Diana är roligt att ta tillbaka. Lilian är ju mycket vanligare. Diana skulle jag kombinera med Regina.

• Pastella
    Åenasidanåandrasidan skrev 2016-04-08 20:52:40 följande:

Japp, det är ju prinsessnamn båda två (dock inte därför vi funderar på dem). Dock tror jag inte att barn i deras generation kommer att tänka på det då båda prinsessorna dessutom gått ur tiden. Dock kommer ju vi och äldre generationer veta att det är prinsessnamn. Låter det tillgjort/konstigt att använda tycker du, Pastella?

Jag vet inte, tillgjort tycker jag inte men det är ändå så att jag reagerade på kopplingen. Det behöver ju inte vara dåligt, och båda namnen är väldigt fina. Du kan ju absolut ha rätt i att den yngre generationen inte alls gör den kopplingen. Och även om folk för kopplingen så var ju båda prinsessorna omtyckta.
  • Pastella

Jag gillar förresten tvillingnamn som låter bra ihop utan att rimma eller vara för lika. diana och Liliana hade låtit tillgjort. Diana och Lilian känns som två individuella namn som ändå passar ihop.

• fluu

Älskar båda namnen och de passar fint ihop. Fler namn:

Amalia
    Mathilda/Mathilde
    Nora
    Sophie/Sophia
    Vilhelmina
    Elvira
    Ester
    Miriam

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • race

Jag tänkte direkt på prinsessorna Lilian och Diana. I deras generation tror jag dock inte att man kommer tänka på prinsessan Lilian. Prinsessan Diana är det dock ganska troligt att några känner till när de blir lite större. Då det inte är vanligt i Sverige kommer fler att tänka på prinsessan också. Jag tycker att Lilian är ett jättefint namn, men inte Diana. Det är dock rent objektivt inget fel på Diana och de passar fint ihop.

• MadHatter

Haha, roligt med associationer ibland...

Jag gillar båda namnen, men inser att den associationen jag får till Diana är Diana i TV-serien V. Tror det var första gången jag träffade på det namnet och tyckte hon var läskig :)

Men bortsett från det tycker jag det är ett starkt och fint namn. Lilian gillar jag också.

• syntharen

Det är inga namn jag personligen hade valt men jag tycker dom funkar ihop. Helt ok namn helt enkelt!

• race

Liknande namn:
    Elina, Ninia, Lilly, Vivian, Vivianne, Livia, Olivia, Othilia, Ofelia, Diane, Denise, Miriam, Adriana, Andrea

• Fishy2

Jag tycker Lilian ar jattefult, da det ar sa pass gammalt. Det ar nagot som passar gamla karringar.

Svar på tråden Lilian & Diana som namn på våra tvillingflickor. Reaktioner?