• Eili

Förstagångsmammor i Göteborgstrakten

Som rubriken säger så söker jag andra gravida som väntar sitt första barn att samtala, och längre fram kanske promenera och fika tillsammans.

Jag själv är 29 år och bosatt i Kungälv. Min bebis är i dagsläget beräknad till 16 oktober.

• Svar på tråden Förstagångsmammor i Göteborgstrakten
  • fotbollsmorsan

Hej! 24 år och är gravid med mitt första barn, är beräknad i september. Är absolut med på att prata och träffas längre fram!

• Eili
    fotbollsmorsan skrev 2016-04-08 18:55:32 följande:

Hej! 24 år och är gravid med mitt första barn, är beräknad i september. Är absolut med på att prata och träffas längre fram!

Hej :) Vart bor du? Hur har du mått hittills under graviditeten?
  • fotbollsmorsan
    Eili skrev 2016-04-08 19:05:58 följande:

Hej :) Vart bor du? Hur har du mått hittills under graviditeten?

Jag mår rätt okej nu, spytt och mått skit första tiden! Men efter v13 så lugna det sig. Ultraljud om drygt en vecka, ska bli sjukt spännade :) bor i Långedrag. Vet du vart det ligger?
  • Eili
    fotbollsmorsan skrev 2016-04-08 19:58:20 följande:
    Jag mår rätt okej nu, spytt och mått skit första tiden! Men efter v13 så lugna det sig. Ultraljud om drygt en vecka, ska bli sjukt spännade :) bor i Långedrag. Vet du vart det ligger?
    Jag har faktiskt inte mått dåligt alls, jag är bara trött. 
    Åh, vad spännande med ultraljud :) Jag har redan gjort två ultraljud redan så jag har inget förrän RUL i slutet på maj. 
    Långedrag är jättefint, i alla fall det lilla jag har ett på väg ut mot Saltholmen :) 
    Jobbar du eller har du någon annan sysselsättning?
  • fotbollsmorsan

Jag jobbar på förskola, men förhoppningsvis så kan jag få gravidpenning sista tiden. Jag fick ett ultraljud i v9 men min sambo missade det så han är jätte spänd inför detta nu, är i v19 när vi ska på RUL så lär ju vara mycket som förändrats sen sist! Vi valde att inte göra kub nämligen :) vad gör du för något om dagarna?

• Eili
    fotbollsmorsan skrev 2016-04-08 20:40:47 följande:

Jag jobbar på förskola, men förhoppningsvis så kan jag få gravidpenning sista tiden. Jag fick ett ultraljud i v9 men min sambo missade det så han är jätte spänd inför detta nu, är i v19 när vi ska på RUL så lär ju vara mycket som förändrats sen sist! Vi valde att inte göra kub nämligen :) vad gör du för något om dagarna?

Va kul, jag jobbar också på förskola :) Vilka åldrar arbetar du med? Är du förskollärare eller barnskötare?
    Känner också att det är mycket som kommer ha hänt sedan ultraljudet, jag gjorde nämligen i vecka 8 senast. Vi valde också att inte göra kub :)
  • albedo

Hejsan, är också 29 år och väntar första barnet 22a september. Bor i Högsbo. Har gjort fyra vul/ul och min man har varit med på alla utom det första i v 7. Vi har valt att betala för KUB vilket var det senaste ul:et, i v 13. Nu är det "snart" dags för rul (v 19) är nog lika nervös som inför mitt KUB... Är sjukskriven men skall ta upp mitt tidigare arbete som frilansade webbutvecklare.

• Eili
    albedo skrev 2016-04-08 23:40:15 följande:

Hejsan, är också 29 år och väntar första barnet 22a september. Bor i Högsbo. Har gjort fyra vul/ul och min man har varit med på alla utom det första i v 7. Vi har valt att betala för KUB vilket var det senaste ul:et, i v 13. Nu är det "snart" dags för rul (v 19) är nog lika nervös som inför mitt KUB... Är sjukskriven men skall ta upp mitt tidigare arbete som frilansade webbutvecklare.

Hej :) Kul att det kommer fler :) Kul att få se bebisen så många gånger. Har ni bestämt om ni vill ta reda på kön eller inte?

Vad gör en webbutvecklare?
  • albedo
    Eili skrev 2016-04-09 07:33:56 följande:

Hej :) Kul att det kommer fler :) Kul att få se bebisen så många gånger. Har ni bestämt om ni vill ta reda på kön eller inte?

Vad gör en webbutvecklare?

Hej! Jo det har varit skönt att få bekräftelse på att allt är bra. Nästa vecka skall vi lyssna på hjärtat och är så orolig över att vi inte skall höra något. =/ Har fortfarande symptom och magen verkar bli lite större men är orolig likförbaskat.

Planen är att undvika att ta reda på kön om vi kan, är dock väldigt nyfiken och otålig så får se hur det känns när vi är på rul. =) Om jag nu inte kan hålla mig skall vi iaf inte säga något till någon utomstående.

Utvecklar webben. ;) Har jobbat mycket med webbapplikationer/webbsidor etc. Både design och funktion. =)
  • Eili
    albedo skrev 2016-04-09 16:46:56 följande:

Hej! Jo det har varit skönt att få bekräftelse på att allt är bra. Nästa vecka skall vi lyssna på hjärtat och är så orolig över att vi inte skall höra något. =/ Har fortfarande symptom och magen verkar bli lite större men är orolig likförbaskat.

Planen är att undvika att ta reda på kön om vi kan, är dock väldigt nyfiken och otålig så får se hur det känns när vi är på rul. =) Om jag nu inte kan hålla mig skall vi iaf inte säga något till någon utomstående.

Utvecklar webben. ;) Har jobbat mycket med webbapplikationer/webbsidor etc. Både design och funktion. =)

Jag funderar på att boka in ett ul bara för att kolla att bebban lever. Har läst massa om MA och sånt så blivit lite nojig. Men tror bara jag är löjlig egentligen.

Min sambo är utbildad webbdesigner och programmerare så han pysslar en hel del med det :)

Hur gammal är din partner?
Svar på tråden Förstagångsmammor i Göteborgstrakten