• Josefin.elisabet

Öm längst ner i magen 3 veckor efter kejsarsnitt

Min dotter föddes för 3,5 veckor sen med akut kejsarsnitt och idag kände jag att det känns väldigt ömt i magen precis ovanför såret. Jag kände det när jag smörjde in magen och det gör väldigt ont om jag trycker lite precis där. Annars har jag oftast inte ont men ibland hugger det liksom till flera gånger längst ner i magen och gör ont.

Är det normalt att vara väldigt öm där fortfarande eller är det ett tecken på att något är fel t.ex infektion? Nån som vet?

Själva såret/ärret ser fint ut (som ett rött streck ungefär) och är inte svullet eller så.

Har varit på återbesök på gyn och då var allt ok men det var lite mer än en vecka sen.

Jag har inte feber nu iallafall.

• Svar på tråden Öm längst ner i magen 3 veckor efter kejsarsnitt
  • Bertram

Jag hade ont i 3 månader efteråt, tog väl 7 månader innan jag kände mig nästan helt okej, nu 4,5 år senare känns det fortfarande som att det är tandläkarbedövning runt ärret, ganska obehagligt när jag rör vid området

• Josefin.elisabet
    Bertram skrev 2016-04-08 23:00:43 följande:

Jag hade ont i 3 månader efteråt, tog väl 7 månader innan jag kände mig nästan helt okej, nu 4,5 år senare känns det fortfarande som att det är tandläkarbedövning runt ärret, ganska obehagligt när jag rör vid området

Tack för svaret!

Då kanske det är normalt att det gör ont nu.. Det här är mitt andra barn men första föddes vanligt så det är första kejsarsnittet.

Hoppas verkligen att jag inte har fått en infektion, skulle vara jättejobbigt att behöva åka in till gynakuten med en liten bebis ..

Blir lite orolig för jag tycker det har börjar göra lite mer ont än för nån vecka sen men hoppas det inte är nån fara.
  • Lemt77

Jag har oxå haft ont ett bra tag efter. Att det ilar, ömmar och känns obehagligt. Det är normalt när allt läker, nervtrådar som hittar fram igen osv.
    Skulle du få mer ont, och feber ex då ska du kolla upp det men så länge du mår bra för övrigt så behöver du nog inte vara orolig. Men förstår fin oro, jag var jättenojig. Har gjort 3 snitt och aldrig någon infektion,

Svar på tråden Öm längst ner i magen 3 veckor efter kejsarsnitt