• amanda1998

Någon som har hypotyreos eller vet något

Hej!

Läste hör om dagen att 3% av Sveriges kvinnor lider utav Hypotyreos och när jag  läser igenom syreatomerna så stämmer näst intill alla in på mig.

Jag är så otroligt trött hela tiden, är yr, får som dubbelslag i hjärtat och ett tryck i bröstet ibland.

Är dessutom nerstämd, har fått svårt att koncentrera mig vilket jag aldrig haft förut och så får jag frysnings känslor i hela kroppen till och från, det är hemskt!

Min mage har börjat krångla ordentligt också.

Lider eventuellt av endometism också då jag har otroligt långa mensveckor och en helt outhärdlig mens.

Har gjort massor utav utredningar om hjärtat och huvudet pga hjärtklappningen och det men de finner inga fel.

Har ju även dessutom svårt att bli gravid så undrar om någon av er lider av sjukdomen, tror ni detta kan vara det och hur får man hjälp?

Är det bara att ringa och be om att lärkarna kollar upp det?

• Svar på tråden Någon som har hypotyreos eller vet något
  • frokenkorrekt

Ring vc o boka tid hos dr så du får ta lite prover. Läs på hypo.info

• Andje

Det låter absolut som du behöver kolla sköldkörteln. Ett enkelt blodprov så får du svar. Jag gick odiagnosticerad i flera år och det är ju oftast väldigt enkelt att undersöka och medicinera. Ring på måndag! ? Lycka till.

• Anonym (anonym)

Prata med din vårdcentralsläkare och be att de tar blodprov på dig.
    De prover som de åtminstone ska ta är TSH, T3 och T4.

Be att få en remiss till en endokrinolog om din vårdcentral inte vill hjälpa dig .

Lycka till !

Svar på tråden Någon som har hypotyreos eller vet något