• Anonym (xx)

Blivit avstängd på HP pga flera aktiva konton ?? Någon mer ?

Är det någon mer som blivit avstängd på HP (Happypancake) med motiveringen att man haft flera aktiva konton nyligen? Har de blivit väldigt noga med det för jag har haft flera konton samtidigt där ? De har inte protesterat förut.

Jag hade varit inne på ett konto som jag inte ville ha längre och sen skapade jag ett nytt riktigt konto som efter en stund blev avstängd. Stängt ned det gamla kontot nu men lite osäker på om man skall våga (är ju ändå lite jobb) skapa ett nytt konto eller om man skall tex logga in på telefonen istället om det nu är på IP nummer de kollar. Nu har man kanske hamnat på någon varningslista typ. 

Någon som vet ifall de kollar på ip nr eller om det är något annat. 

• Svar på tråden Blivit avstängd på HP pga flera aktiva konton ?? Någon mer ?
  • Anonym (Annan sajt)

Jag jobbar på en annan sajt och vi går efter ip. Om det är en medlem som startat flera konton utan att försöka luras, som att låtsas vara olika personer, ger vi bara en varning och tar bort alla konton utom ett. Tror nog att du kan starta ett nytt bara. De kan ju inte göra mer än att blockera det liksom.

• Anonym (xx)
    Anonym (Annan sajt) skrev 2016-04-09 14:16:36 följande:
    Jag jobbar på en annan sajt och vi går efter ip. Om det är en medlem som startat flera konton utan att försöka luras, som att låtsas vara olika personer, ger vi bara en varning och tar bort alla konton utom ett. Tror nog att du kan starta ett nytt bara. De kan ju inte göra mer än att blockera det liksom.
    IP nummer är ju väldigt osäkert att kolla efter. Kan ju vara flera personer som sitter på samma ip etc. Räcker det verkligen med bara IP ? 

har haft flera konton förut utan de protesterat. kan kanske varit att jag var inne på mitt gamla "fejk"-konto först innan jag bestämde mig att skapa ett nytt riktigt konto 
  • Anonym (.?)

Varför ha flera konton ?

• Anonym (Annan sajt)
    Anonym (xx) skrev 2016-04-09 14:28:23 följande:
    IP nummer är ju väldigt osäkert att kolla efter. Kan ju vara flera personer som sitter på samma ip etc. Räcker det verkligen med bara IP ? 

har haft flera konton förut utan de protesterat. kan kanske varit att jag var inne på mitt gamla "fejk"-konto först innan jag bestämde mig att skapa ett nytt riktigt konto 
    Klart att det räcker. De har rätt att stänga av dig om de så önskar Det är ingen rättighet att vara medlem på en sajt och du måste följa deras villkor.
  • Anonym (Tjej)

Hur är det här ett relationsproblem?

• Anonym (xx)
    Anonym (Annan sajt) skrev 2016-04-09 19:00:45 följande:
    Klart att det räcker. De har rätt att stänga av dig om de så önskar Det är ingen rättighet att vara medlem på en sajt och du måste följa deras villkor.
    Klart de har rätt men jag menar att använda IP nummer för att se om man har flera konton är ju rätt osäkert sätt eftersom det kan finnas flera personer som delar på samma IP. 

Antagligen hamnat på deras "shit"-list nu för jag försökte regga igen efter att ha avslutat andra kontot och blev avstängd direkt igen. Har aldrig gjort något annat fel där så inget sådant som är orsaken
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Annan sajt) skrev 2016-04-09 14:16:36 följande:
    Skitdumt låter det. Tänk om man haft en polare som varit hemma hos en och han loggar in på HP (el va det nu är för sajt) via mitt nät och så får jag mitt konto avstängt för de tror jag har mer än ett konto? Så kan det väl inte få gå till?
  • Anonym (Annan sajt)
    Anonym (kalle) skrev 2016-04-09 20:06:59 följande:
    Skitdumt låter det. Tänk om man haft en polare som varit hemma hos en och han loggar in på HP (el va det nu är för sajt) via mitt nät och så får jag mitt konto avstängt för de tror jag har mer än ett konto? Så kan det väl inte få gå till?
    Men nu ÄR det ju du som har flera konton. De går ju in och kollar på din bild, eller sättet du skriver (ja vi kollar era meddelanden när det behövs). Om nån kommer med fåniga bortförklaringar som dina (det var en kompis som loggade in, det var en polare som skrev det där meddelandet om ett knulla - tro mig, de har redan hört allt) så får de skicka in en kopia på id-handling och visa att du faktiskt bara har ett konto. Men det har du ju inte. Så förstår inte riktigt problemet.
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Annan sajt) skrev 2016-04-09 20:18:26 följande:
    Men nu ÄR det ju du som har flera konton. De går ju in och kollar på din bild, eller sättet du skriver (ja vi kollar era meddelanden när det behövs). Om nån kommer med fåniga bortförklaringar som dina (det var en kompis som loggade in, det var en polare som skrev det där meddelandet om ett knulla - tro mig, de har redan hört allt) så får de skicka in en kopia på id-handling och visa att du faktiskt bara har ett konto. Men det har du ju inte. Så förstår inte riktigt problemet.
    Hur menar du nu? Om jag har ett konto och min polare ett konto men loggar in från samma ip har jag väl inte flera konton? Nu menar jag mer att det är det enda man gjort. Jag vet kanske inte ens om att han loggat in.

Kan väl inte tänka mej att man sitter och granskar profilerna bara för det är två som har samma ip och inget annat hänt iof. 
  • Anonym (Annan sajt)
    Anonym (kalle) skrev 2016-04-09 20:34:14 följande:
    Hur menar du nu? Om jag har ett konto och min polare ett konto men loggar in från samma ip har jag väl inte flera konton? Nu menar jag mer att det är det enda man gjort. Jag vet kanske inte ens om att han loggat in.

Kan väl inte tänka mej att man sitter och granskar profilerna bara för det är två som har samma ip och inget annat hänt iof. 
    Du har ju själv skrivit att du har flera konton.

Det är precis det man gör. Varje dag går man igenom konton som loggat in från samma ip och kollar sedan om det är samma person eller inte.
Svar på tråden Blivit avstängd på HP pga flera aktiva konton ?? Någon mer ?