Kan man gilla någon man inte känner?
Jag är en tjej som inte kan inte sluta tänka på en kille som är ett år äldre än mig som går samma utbildning men i klassen övre mig. Nybörjare på det här med kärlek.. Jag känner inte honom på något sätt. Han har bara gått på samma gymnasieskola som mig tre år tidigare och jag vet ganska mycket om honom sen jag såg honom gå i samma utbildning som mig i början av hösten.
För några veckor sedan pratade han med mig av en slump när jag satt och pluggade med några kompisar. Han blir nyfiken och frågar mig vilket år jag går och några andra saker kort. Jag svarar och så men vänder tillslut blicken mot mina papper, bordet, tavlan och vad som helst fastän han fortfarande tittar på mig och tänker (blev generad). Han vet nog inget om mig såklart medan jag vet massor om honom.
(Jag vet bl.a att vi båda inte är av tillfälliga relationstyperna. Vi mer av de extremt seriösa vad gäller kärlek, som stannar med en och samma person tills vi förlovar oss och därefter gifter oss. Vilket lockar mig ännu mer till just honom. Det är typ det enda som vi båda helt säkert känner till om varandra).
Kan nu inte sluta tänka på honom. Jag vet inte om jag är intresserad av honom eller bara avgudar tanken av att gilla någon.. Jag har så mycket kärlek att ge men ingen att ge det till.. har inte så många kompisar heller. Så jag känner en stor avsaknad av kärlek i mitt liv. Mitt liv har bara bestått av plugg. En besvikelse är också att jag inte ser honom så ofta i högskolan pga alla har helt olika scheman. Han har ingen facebook men en instagram som tyvärr är låst. Kan inte sortera mina känslor. Kan inte fokusera på plugget i och med att jag en så stor press på mig och blir distraherad av att tänka på honom lite för ofta.
Vad tycker ni att det låter som?! Extrem tacksam för all hjälp!