• Anonym (Lila)

Hypnosterapi; jag är desperat!

Är det någon som har erfarenhet av hypnosterapi?

Så här är det. Jag känner mig bara helt desperat för jag måste någon djävla gång få reda på vad det är FÖR DJÄVLA FEL PÅ MIG!?

Jag lyckas aldrig få någon ordning på mig själv och mitt liv. Jag är 37 år och bipolär, adhd, missbruksproblem (drogfri nu), ätstörningar och en massa annat. Har genom åren varit i kontakt med psykiatrin på mängder av olika sätt. Bup, psykologer, läkare, skattningsskalor, kbt, qi gong, behandlingshem, psyket, basal kroppskännedom, gruppterapi, NA-möten, AA-möten, bildterapi osv osv i det oändliga. Jag har ätit typ alla mediciner som finns i olika kombinationer.

Känner mig så trött på mig själv. Kanske en begynnande 40-årskris, det känns som att jag är så otroligt besviken på livet och på mig själv och på de val jag har gjort. Det känns som om det är för sent nu.

En tanke har slagit mig; kanske ska jag prova hypnosterapi? Är det någon som har erfarenhet, åsikter, info, input? Positivt eller negativt.

Eller kanske någon känner igen sig i det jag skrivit och på något annat sätt vill dela med sig av sina tankar eller erfarenheter.

• Svar på tråden Hypnosterapi; jag är desperat!
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

Vad jag har hört så fungerar inte hypnos på alla, men det kan tydligen vara ett kraftfullt hjälpmedel för allt möjligt för dem det funkar på.

För att få riktiga svar måste du kontakta någon som sysslar med hypnosterapi.

• Anonym (Ehhh....)

quote=76567229][quote-nick]Faleite skrev 2016-04-25 12:57:18 följande:[/quote-nick]

Hej, jag kan hjälpa dig. Jag bor i stockholm och är ceriferad hypnoterapist.

min e-mail. faleite@hotmail.com

Du kan fixa det !!!!

[/quote]

Jo tjena! Berätta vad man är om man ceriferad ?

• Gunilla1957
    Anonym (Ehhh....) skrev 2016-04-25 14:15:24 följande:

quote=76567229][quote-nick]Faleite skrev 2016-04-25 12:57:18 följande:[/quote-nick]

min e-mail. [email protected]

Du kan fixa det !!!!

[/quote]

Jo tjena! Berätta vad man är om man ceriferad ?

Grattis, du upptäckte ett stavfel. Applåder till dig!
  • Anonym (Tips)

När jag mådde som sämst psykiskt provade jag hypnos-skivor av Jörgen Sundvall. Jag minns att de var jättebra, framför allt en som jag älskade.

Det blir ju inte samma sak som ett riktigt besök, men det ger en liten inblick i vad det är så kanske det kan vara lättare att bestämma dig sedan.

All lycka till!

• Virrepannan

Nu vet jag inte vart i landet du bor, men hör med Catarina på Ängabacken Hälsa, hon är utbildad hypnosterapeut och har erfarenhet av flera scenarier. Jag har gjort tre hypnossessioner hos henne. På hennes hemsida finns mer info om hur det går till. Angabacken.se.

• Hpnosförespråkare

Hej!

Ja testa! Jag har använt mej jättemycket av självhypnos och det har hjälpt mig massor. Det ställer om dina grundinställningar :). Finns massor att lyssna på på Youtube, men du måste vara öppen för det. Testa lyssna på några inspelningar först och om du gillar det kan du gå till en terapeut för att få mer kraftfullt resultat. Börja med självkänslan :). Om det inte hjälper på en gång så är det en superskön avslappning. Det är helt klart värt att testa! Lycka till!

• John22
    Faleite skrev 2016-04-25 12:57:18 följande:

min e-mail. [email protected]
    Du kan fixa det !!!!

Fantastiskt med tanke på att det överhuvudtaget inte finns något som heter "hypnoterapist". Känns måttligt seriöst att gå till någon som inte ens vet vad sitt yrke heter, även om personen ifråga är "ceriferad".
  • Virrepannan
    John22 skrev 2016-12-19 12:41:01 följande:

Fantastiskt med tanke på att det överhuvudtaget inte finns något som heter "hypnoterapist". Känns måttligt seriöst att gå till någon som inte ens vet vad sitt yrke heter, även om personen ifråga är "ceriferad".

Hypnoterapeut finns däremot ;)
  • IngerT

Gå in på Jack Johansens sida han klarar allt :) googla hypnosterapi Jack Johansen så kommer du rätt.Jag går just nu en utbildning hos honom.

lycka Till

Inger

Svar på tråden Hypnosterapi; jag är desperat!