• Naatish

Hjälp!!

Jag undrar av ren spontan om någon här har upplevs hjärtklappningar TIDIGT i graviditeten? när jag säger tidigt menar jag innan ni plussade.

Har haft hjärtklappningar igår och idag plus molvärk. Hade ägglossning i måndags så det är en vecka sen idag. Har sökt runt och har hittat att man kan ha hjärtklappningar men vill bara se om någon varit med om det??

Det kan bara vara stress för mig med i värsta fall och därför har jag hjärtklappningar :( 
  • Svar på tråden Hjälp!!
  • frestelsen

Hjärtklappning är vanligt och oftast fullständigt normalt under graviditeten och beror på den ökade belastning som hjärtat och cirulationssystemet utsätts för.

Men det tror jag inte man får innan man plussat. Jag fick en del redan v.4-5.

• Naatish
    Snövits skrev 2016-04-11 07:41:20 följande:

Hjärtklappning är inte ett g-symptom.

Jo det är det för  har läst om det på hemsidor och ringt en barnmorska angående det. Dock är det vanligast i slutet av graviditeten men det förekommer tidigt i början med!
  • Naatish
    frestelsen skrev 2016-04-11 07:52:11 följande:

Hjärtklappning är vanligt och oftast fullständigt normalt under graviditeten och beror på den ökade belastning som hjärtat och cirulationssystemet utsätts för.

Men det tror jag inte man får innan man plussat. Jag fick en del redan v.4-5.

Oavsett anledning till hjärtklappningar är det sååå obehagligt!!!
  • frestelsen
    Naatish skrev 2016-04-11 18:08:07 följande:

Oavsett anledning till hjärtklappningar är det sååå obehagligt!!!

Jo tack jag vet det. Har varit gravid 6 gånger.

Men nu va frågan om de kunde va ett symtom på grav. Som det kan, men tror inte de kommer innan man fått plus.
  • Naatish
    frestelsen skrev 2016-04-11 18:19:01 följande:
    Jo tack jag vet det. Har varit gravid 6 gånger.

Men nu va frågan om de kunde va ett symtom på grav. Som det kan, men tror inte de kommer innan man fått plus.
    jaja jag menade inget illa om du tog det så ( vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar) jag menade allmänt så är det jätte obehagligt eftersom jag själv också har det även om jag inte riktigt vet anledning. 

Aa det var lite därför jag ville se om det var någon som hade upplevt det, inte för att det betyder att jag är gravid bara för någon annan upplevt det men tycker det är intressant att veta ändå!
  • frestelsen
    Naatish skrev 2016-04-11 20:22:15 följande:

jaja jag menade inget illa om du tog det så ( vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar) jag menade allmänt så är det jätte obehagligt eftersom jag själv också har det även om jag inte riktigt vet anledning. 

Aa det var lite därför jag ville se om det var någon som hade upplevt det, inte för att det betyder att jag är gravid bara för någon annan upplevt det men tycker det är intressant att veta ändå!

Nej de trodde jag inte. Mena bara att , jo tack, fy för hjärtklappning:) tycker man får värsta hjärthopp när man är gravid. Blää.

Jo kan va stress med.
  • Naatish
    frestelsen skrev 2016-04-11 20:37:25 följande:
    Nej de trodde jag inte. Mena bara att , jo tack, fy för hjärtklappning:) tycker man får värsta hjärthopp när man är gravid. Blää.

Jo kan va stress med.
    jag har fått det någon enstaka gång innan att hjärtat slår ett extra slag och blir så rädd varje gång för jag tycker det är sjukt obehagligt.. Anledningen att jag frågade denna frågan var för att jag har fått hjärtklappningar lite då och då i 2 dagar nu plus lite molvärk och ska inte ha mens förrän nästa vecka torsdag så man blir lite fundersam och tog tempen idag som visade 37.3 och min normala är 36.5 så ja.. kan ju självklart bara varit något annat menar inte på att det är gravsymtom men jag börjar ändå tänka lite.
  • frestelsen
    Naatish skrev 2016-04-11 22:30:32 följande:

jag har fått det någon enstaka gång innan att hjärtat slår ett extra slag och blir så rädd varje gång för jag tycker det är sjukt obehagligt.. Anledningen att jag frågade denna frågan var för att jag har fått hjärtklappningar lite då och då i 2 dagar nu plus lite molvärk och ska inte ha mens förrän nästa vecka torsdag så man blir lite fundersam och tog tempen idag som visade 37.3 och min normala är 36.5 så ja.. kan ju självklart bara varit något annat menar inte på att det är gravsymtom men jag börjar ändå tänka lite.

Tempen visar iaf på att du haft äl:)

Men sen är de svårt att analysera:) förstår att de är jobbigt med hjärtklappning. Försök att ta det lugnt. Är de ingen grav så tycker jag du ska försöka stressa ned. Inte bra med stress:(

Molvärk kan bero på grav men är vanligt efter äl med. Om ett ägg fäst så gör de på dag 5-10. Så kan va möjligt att något gror:)
  • Naatish
    frestelsen skrev 2016-04-12 07:00:08 följande:
    Tempen visar iaf på att du haft äl:)

Men sen är de svårt att analysera:) förstår att de är jobbigt med hjärtklappning. Försök att ta det lugnt. Är de ingen grav så tycker jag du ska försöka stressa ned. Inte bra med stress:(

Molvärk kan bero på grav men är vanligt efter äl med. Om ett ägg fäst så gör de på dag 5-10. Så kan va möjligt att något gror:)
    Får man "bara" förhöjd temp om man haft ägglossning? Om det skulle vara en månad då man inte får ägglossning (då det faktiskt kan förekomma), skulle man inte få de symtomen då?
  • frestelsen
    Naatish skrev 2016-04-15 23:36:54 följande:

Får man "bara" förhöjd temp om man haft ägglossning? Om det skulle vara en månad då man inte får ägglossning (då det faktiskt kan förekomma), skulle man inte få de symtomen då?

Asså jag är inte helt 100 på symptom men de månader jag inte fått äl har inte min temp gått upp. Brukar äver få sen mens och mindre pms då.

Fråga i tråden tempar fertility friend där hänger temp proffsen:)
Svar på tråden Hjälp!!