• UlrikaLagunoff

positivt äl-test 7 dagar efter äl?

Hej alla! Jag behöver lite rådfrågning.. Jag hade definitivt ägglossning för 7 dagar sedan då jag hade alla "symtom" så som ont i äggstockarna, mycket flytningar osv. Testade även positivt på äl-tester då. Dagen efter min ägglossning tog jag ett äl-test för att se så att min äl var över, vilket den var då testet visade neg.

Nu imorse tog jag ett äl-test som visade en blinkande glad gubbe, alltså "peak fertility".. Vad kan det bero? Jag har beräknad mens ca 18-20e.

• Svar på tråden positivt äl-test 7 dagar efter äl?
  • marengen90

Ibland släpper kroppen två ägg under en cykel :)

• marengen90

Bifogar detta som jag hittade!

• DragonWoman

Jag fick positivt på ägglossning 2 ggr under en cykel. Första gången för att det var ägglossning och andra för att jag var gravid. Så använd ett graviditetstest och kolla

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • UlrikaLagunoff
    DragonWoman skrev 2016-04-11 10:14:16 följande:

Jag fick positivt på ägglossning 2 ggr under en cykel. Första gången för att det var ägglossning och andra för att jag var gravid. Så använd ett graviditetstest och kolla

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
    Jag tog ett gravtest efter som visade negativt, men jag tror att det är alldeles för tidigt. Jag är ju bara på 7e dagen efter äl. Med min dotter i magen fick jag positivt på bim-dagen..
Svar på tråden positivt äl-test 7 dagar efter äl?