• Anonym (Första missfallet)

Har jag fått missfall?

I lördags gick jag in i v8 (7+0). Kvällen innan jag gick och la mig i sängen fick jag en svidande känsla i snippan. Vaknade vid halv 5 på lördagen och behövde kissa. Då kom det blod på papperet när jag torkade. Började googla missfall då jag aldrig haft det innan. Men min man avrådde mig att jag skulle sluta med det. Jag blödde lite lite under dagen. Sen på söndagen så började jag känna mer ner det rann ut och var lite klumpar och slem och det kom även blod när jag kissade. Idag måndag blöder jag fortfarande och det kommer slem och lite långa slem/blod klumpar. Jag har inte ont i magen det har jag inte haft alls när detta började, men känner mig "avdomnad" i underlivet som jag kan göra när jag har mens. Men jag fyller ju inga bindor så som jag skulle göra när jag har vanlig mens. Men det kommer ju då å då men inga störtblödningar.

Kan man ringa gyn mottagning om detta och få ett vul? Bor i ett litet samhälle där BM finns har de ej så de kan göra vul. Ringde och pratade med BM hade första inskrivning nu på fredag och hon tyckte vi skulle se hur det ser ut med blödningar tills dess men just ovetskapen om det är missfall eller inte är jobbig. Jag är mer inställd på att det är missfall men efter man läst och haft sig så får man ändå lite förhoppningar innerst inne att det kan ändå vara positivt besked.

• Svar på tråden Har jag fått missfall?
Svar på tråden Har jag fått missfall?