• Anonym (??)

Rejäl näsa enligt ultraljudet

Ja, det här är kanske en dum tråd men måste kolla. Var på ett ultraljud i v29 och barnmorskan vinklade så att man såg ansiktet också.

Nu låter jag ju puckad men blev lite tagen på sängen att pojken har en mycket prominent näsa. Hans pappa har en ganska stabil snok, men absolut normalstor för en vuxen. Lillkillen verkar ha ärvt den med råge! Den var alltså inte direkt bred men ganska lång och stor... Är det troligt att näsan har den formen eller är det ultraljudet? Den ser ut att höra hemma på en vuxen man :D

Kommer ihåg att jag tänkte på det efter ultraljudsbilderna i v 12 och 20 också men avfärdade det med att det säkert bara var något konstigt med ultraljudet.

Har ju sett andras bilder och där är näsorna lite mer "knoppiga".

• Svar på tråden Rejäl näsa enligt ultraljudet
  • Anonym (??)

Försöker ladda upp bild men mobilen vill inte.

• Anonym (näsan)

Haha jag tänkte likadant efter mitt UL! Pappan har också en stor/lång näsa men inte bred. Min är rätt normal. När sonen föddes hade han världens finaste näsa. Den såg inte ut helt som en babynäsa som är sådär uppåt utan mer som en vuxennäsa i babystorlek. Det var jättegulligt faktiskt. Nu är han snart 10 och har en superfin näsa tycker jag, som ett mellanting av min och pappans. Mindre än pappans men finare form än min. Ska se om jag hittar bild...

• Anonym (Hm)

Ingen av min barn har någonsin haft uppnäsa som nyfödda :)

Men ja på ul kan det se lite underligt ut :)

• Anonym (Ja)
    Anonym (näsan) skrev 2016-04-11 21:36:44 följande:

Haha jag tänkte likadant efter mitt UL! Pappan har också en stor/lång näsa men inte bred. Min är rätt normal. När sonen föddes hade han världens finaste näsa. Den såg inte ut helt som en babynäsa som är sådär uppåt utan mer som en vuxennäsa i babystorlek. Det var jättegulligt faktiskt. Nu är han snart 10 och har en superfin näsa tycker jag, som ett mellanting av min och pappans. Mindre än pappans men finare form än min. Ska se om jag hittar bild...

Din är rätt normal men inte din mans? Hur tänker du? Finns få onormala näsor. Skärpning.
  • Anonym (Känner igen mig, hahaha)

Hahahaha! Jag blev också lite chockad över näsan på vårt första barns ul. Enorm!! Ut kom en liten pyttig näsa. Inför andra barnets ul kom jag att tänka på det där med jättenäsan. Och minsann, nog såg denna också riktigt rejäl ut. Men ut kom en till mininäsa. Vettesjutton varför det ser ut sådär på bilderna!

• calabalic

Min son hade stor och krokig näsa (riktig örnnäsa) på tre ultraljud! Vet inte hur det gick till, för när han kom ut hade han en jättefin liten normal bebisnäsa. Måste varit nån konstig vinkel på UL-bilderna. :)

• micromat
    calabalic skrev 2016-04-12 21:38:40 följande:

Min son hade stor och krokig näsa (riktig örnnäsa) på tre ultraljud! Vet inte hur det gick till, för när han kom ut hade han en jättefin liten normal bebisnäsa. Måste varit nån konstig vinkel på UL-bilderna. :)

Anonym (Känner igen mig, hahaha) skrev 2016-04-12 19:42:09 följande:

Hahahaha! Jag blev också lite chockad över näsan på vårt första barns ul. Enorm!! Ut kom en liten pyttig näsa. Inför andra barnets ul kom jag att tänka på det där med jättenäsan. Och minsann, nog såg denna också riktigt rejäl ut. Men ut kom en till mininäsa. Vettesjutton varför det ser ut sådär på bilderna!

Personalen kansle vill jäklas lite.. ;)
  • Anonym (B)

[quote=76525904][quote-nick]Anonym (näsan) skrev 2016-04-11 21:39:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh gullig. Söta kinder också :)

• Anonym (Nosen)

När en bebis föds så har den ännu inte fått något brosk som ger det individuella utseendet på våra näsor. Det är endast näsbenet som man kan se på döskallar som finns ännu, så var lugn, bebisen kommer födas med en liten näsa sedan växer den till sitt framtida utseende.

Svar på tråden Rejäl näsa enligt ultraljudet