Slutat röka, fått en preggofriend och vad händer nu?
Till att börja med: det här är första gången jag är gravid.
Fick mitt första extremt jättesvaga plus på bim+1 (alltså nu i fredags). Var tvungen att egentligen vänta till igår för att få mitt hyffsat tydliga plus ???? så jag vet inte om jag plussade på bim+1 eller bim+4. Men plus blev det i slutändan iallafall och idag ska jag ringa mvc.
Jag och min sambo skämtar jämt när vi ser gravida, om att de har ätit så mycket pannkakor och sagt att "men Gutt är det!" och skrattat lite med varandra. När jag fick mitt tydliga plus skrev jag ett brev till min sambo som jag gav honom tillsammans med testet när vi möttes i dörren. Han hade slutat och jag skulle börja jobba. Men jag valde att stanna för att se hans reaktion av överraskningen.
I brevet hade jag skrivit :" Hej! Jag är en pannkaka! För tillfället bor jag i mammas mage, men tar du bra hand om mamma och mig så ses vi i December! Hoppas på det bästa! Mvh Pannkakan"
Han började skratta och höll om mig hårt. Jag tror han blev glad :)
Hur berättade ni för era respektive? :D
En sak som är rätt otroligt för min del är att min absolut bästa vän också är gravid och hon ligger bara två veckor före mig i tid! Vi hade verkligen inte planerat att vara gravida tillsammans, det bara blev så ???? är det några fler som har en preggofriend? :D
Och så till saken...vad händer nu? Att jag ska ringa mvc, det har jag fattat. Och jag slutar röka och snusa nu också. Det är inte lätt, men absolut värt det.... Vad mer behöver jag tänka på? Jag äter redan folsyra och har gjort ett par månader... Hoppas verkligen barnmorskan informerar!