• Anonym (Stolt dagisfröken!)

Blir ni verkligen SÅ kränkta av att kallas dagisfröken?

Varenda gång jag ser nån stackare grina ut offentligt att "kalla mig inte dagisfröken! Jag är förskolelärare/pedagog!" så blir jag verkligen bara sååå trött. Blir ni verkligen såå kränkta av det?

Om någon frågar så säger jag att jag jobbar på förskola. Men inte fan bryr jag mig om ifall en förälder säger till sitt barn att "du träffar ju kompisarna på dagis imorn, säg hejdå till fröken" eller vad det nu kan vara.

Orka vara så himla kränkt!? Eller är det bara extremfallen som grinar ut på FB eller i tidningsartiklar?

• Svar på tråden Blir ni verkligen SÅ kränkta av att kallas dagisfröken?
  • Anonym (Bdndns)

Det är tyvärr dom missnöjda som måste göra en "tala ut" och därav märks. Så det är nog bara extremfall.

• Anonym (Världens bästa fröken!)

Vår dotter har världens bästa fröken! Både i skolan och på fritids.

Skolans fröken är en ung kvinna som har lagom med skinn på näsan och som gör så att alla barnen älskar att gå till skolan! I veckobreven skriver hon under med "Fröken ".

På fritids är det fem "fröknar". Tre kvinnor och två män. De kallar sig själva för "fröken"! Även killarna. Jag är så glad att de tillsammans orkar stå emot allt jobbigt som hänt med killar inom barnomsorgen. De har ett schema så att de aldrig är ensamma med barnen utan alltid minst två. De är toppen på alla sätt och ger barnen en bra balans mellan manligt och kvinnligt. Och de skäms inte alls för att säga "dagis" och "fröken"!

• Duckan

Min mamma jobbade på förskola i en trettio år och aldrig har vi hemma vid bordet sagt nåt annat än fröken och dagis. Dottern går nu i åk 2 och där heter det "fröken Kajsa" kort och gott.

• Rocket Mania

Det handlar väl om att höja status på yrket. Det borde alla förskolepedagoger vara intresserade av.