Min pappa har varit otrogen - Prata med honom eller inte?
Hej!
I lördags fick jag reda på ifrån min mamma att min pappa varit otrogen. Hon hade hittat honom hos en annan kvinna, konfronterat dem och tvingat med pappa hem.
Jag vet att det inte varit bra mellan dem över en lång tid och både mamma och pappa har tidigare båda två vid olika tillfällen sagt att de vill skiljas. Men att pappa skulle vara otrogen är något jag aldrig kunnat tänka mig, och jag är uppriktigt ledsen och arg. Gråtit sen dess, från och till. Trodde inte att min pappa var ett sånt svin.
Nu till "problemet". Jag fick höra detta av mamma och har alltså inte pratat med pappa sen dess. Han har inte ringt mig och jag har inte ringt honom. Mamma är jätte ledsen och orolig för framtiden men inte arg.
Hade ni hört av er till er pappa i det här läget?
Och vad hade ni sagt?
Jag vill inte höra av mig men känns som ett måste. Har ingenting att säga honom egentligen. Vill inte förstöra vår relation, men samtidigt är jag förbannad och ledsen eftersom han inte endast förstört mammas liv, utan även sina barns. (Är mest arg för att personerna där hemma drabbas, och för att han även ljög för mig när jag frågade honom om detta rakt ut senaste gången jag var hemma.)
Jag är förövrigt 20 år gammal, bor alltså inte hemma, utan X antal mil bort (kan inte åka hem över dagen). Har syskon som är yngre och fortfarande bor hemma.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-12 16:24
Min pappa har för övrigt sagt att han inte ångrar någonting. (Även till mina syskon) Och att allt är mammas fel.