• Fröken W

Oro inför rul

Hej!

Jag är gravid för första gången och har tid för rul på fredag.

Jag har inte gjort något ultraljud tidigare i graviditeten och inte heller lyssnat efter hjärtljud eller liknande.

Nu är jag galet nervös inför fredagen och tänker i banor som "det kanske inte finns något där" "tänk om de inte hittar något hjärtljud". Jag kan tänka mig att det inte är helt ovanligt att tänka så här och jag vet att det bara är onödigt att oroa sig, det finns ju inget jag kan göra ändå. Men ändå kan jag inte låta bli...

Är det någon som kan lugna mina tankar inför fredag? Blir tokig snart.

• Svar på tråden Oro inför rul
  • Millaevans

Jag hoppas verkligen de går bra för dej! Har du haft ngra symptom på att de inte ska gå bra? Eller missfall tidigare ?
    Tror alla oroar sej och att de är normalt. Men som du säger de hjälper dej inte. Försök att hålla humöret och tron uppe. Jag är så avundsjuk som inte kommit så långt i mina graviditet att man ens kunnat göra ett RUL. Håller tummarna för dej. Kram

• Fröken W
    Millaevans skrev 2016-04-13 14:58:26 följande:

Jag hoppas verkligen de går bra för dej! Har du haft ngra symptom på att de inte ska gå bra? Eller missfall tidigare ?

Tror alla oroar sej och att de är normalt. Men som du säger de hjälper dej inte. Försök att hålla humöret och tron uppe. Jag är så avundsjuk som inte kommit så långt i mina graviditet att man ens kunnat göra ett RUL. Håller tummarna för dej. Kram

Nej har varken haft några tecken på att det skulle vara något fel. Eftersom det här, som sagt är, min första graviditet så har jag inte heller haft missfall tidigare.

Hoppas att du har rätt och att det ser bra ut. Kan bara inte låta bli att oroa mig.
Svar på tråden Oro inför rul