• Tina426

Hjälp mig att bestämma tapet i hallen! Ska köpa idag!

Hej!

HJÄLP ska köpa tapeter idag till våran hall och jag vet inte vad jag ska ha för färg.. NI måste hjälpa mig:

Vad ska man INTE ha för färg i hallen??
    Vad ska man ha?

Det är en liten hall Med en vit dörr på höger hand!

Öppen för allt!!

• Svar på tråden Hjälp mig att bestämma tapet i hallen! Ska köpa idag!
  • Visslan
    Gult eller grönt är fint.. allt beror ju på vad du har för färg i angränsande rum...
  • Tina426

Det är ljusa tapeter i vardagsrumet som ligger till höger efetr hallen
    Köket till vänster och där är det vitt och gult - Öppen planlösning är det så allt sitter ihop!

• Kattii

Välj en färg som du gillar. Som gör att du blir glad varje gång du kommer hem och öppnar dörren och ser din fina hall =)

• Visslan

Vill du ha en lite mörkare färg så tycker jag grönt är toppen och det passar fint till det gula i köket... annars kanske du kan ha en annan nyans av gult...

• wellah

så ljust som möjligt, hallar har oftast inte så mkt ljusinsläpp...

• Kattii

kanske en beige/vit randig tapet?
    det har vi i våran hall, ljust o fint =)

• Tina426

Vad tror ni om aprikos färgen? Eller Lite åt kaffe latte färgen eller åt det röda... eller lite grönt.... shit det finns så mycket!!

• finemang

Vi har rött, supersnyggt och trevlig känsla när man kommer hem! Vi har björkmöbler till det, så att det inte blir för mörkt..

• Tina426

Vi har inte plats för ngn möbel i hallen! Vi ska sätta upp två speglar på den första väggen till vänster. Och till höger hänger man av kläderna

• finemang

Ja, men är hallen inte så stor så gör det inget heller. Det jag menade var att det kan bli lite för mörkt med mörka möbler, men om ni inte ska ha några, så kvittar det iaf!

Som sagt, jag trivs jättebra med röd, inte för mörk, mer åt det klara hållet skulle jag tippa på. Det piggar upp rejält!

• Tovalisa

Yes, vi har också en röd hall och det är HÄRLIGT att bli välkomnad hem, rakt in i en röd famn Vi har inga fönster i hallen men upplever det inte som mörkt på något sätt, så jag kan nog varmt rekommendera att ha röda väggar i hallen!
    ps, TS du berättar väl sen vad det blev?

• finemang

Tovalisa: Nej, vi har inte heller fönster i hallen, och det är absolut inte mörkt för det! Vi har spotlight till taklampa, om man vill ha det kanonljust någongång! Finns ju att köpa billigt på ikea..

• Tina426

Självklart så berättar jag hur det gick!!

Måste väcka sonen nu för vi måste snart fara!!

Tack för alla tips ni e så goa....

• Tina426

Tänkte medela att det blev åt det gula varma/ljusa hållet med en bord till.. visar sen när allt är klart i galleriet, men det blir nog inte fören i påsk jag sätter igång!!

• Miss Daisy

Vi har en röd hall. Det är varmt och välkommnande. Dessutom är det bra att inte ha en ljustapet då man har barn för annars blir den lätt grå och ser snabbt dassig ut, enligt min erfarenhet.

Svar på tråden Hjälp mig att bestämma tapet i hallen! Ska köpa idag!