• Anonym (Lundskan)

Ingen mage i vecka 22

Jag är i vecka 22 nu och magen lyser fortfarande med sin frånvaro. Då är jag ändå en väldigt smal och tränad person, inte mullig. Ska det verkligen inte synas nu???

Detta är mitt första barn. Finns det någon annan här som fick mage sent? Jag börjar bli orolig.

• Svar på tråden Ingen mage i vecka 22
  • Anonym (v 24)

Jag var precis likadan, fick inte mage förrän i v 23-24 något då det började synas. I v 25 såg det ut som en liten gravidmage. I v 22 syntes ingenting, var platt. Jag var jätteorolig på rutinULet för tänkte att jag kanske hade inbillat mig och att det var tomt därinne men det var det inte :) Jag var också smal och kanske inte så vältränad men med bra magmuskler. Jag vägde 51 kg när jag blev gravid och 60 som höggravid så blev ju aldrig så värst stor heller.

Han var lite liten i magen så jag fick gå på tillväxt-ultraljud några gånger under graviditeten men allt såg bra ut med flöden i navelsträngen och sånt. När han föddes BF + 10 så vägde han 3,2 kg så var ju inte stor men inte så liten heller, lite under medel bara. Du kanske också var liten som bebis?

Ska söka upp lite magbilder om jag hittar så kan jag visa dig.

• Anonym (Lundskan)
    Anonym (v 24) skrev 2016-04-13 17:31:16 följande:

Jag var precis likadan, fick inte mage förrän i v 23-24 något då det började synas. I v 25 såg det ut som en liten gravidmage. I v 22 syntes ingenting, var platt. Jag var jätteorolig på rutinULet för tänkte att jag kanske hade inbillat mig och att det var tomt därinne men det var det inte :) Jag var också smal och kanske inte så vältränad men med bra magmuskler. Jag vägde 51 kg när jag blev gravid och 60 som höggravid så blev ju aldrig så värst stor heller.

Han var lite liten i magen så jag fick gå på tillväxt-ultraljud några gånger under graviditeten men allt såg bra ut med flöden i navelsträngen och sånt. När han föddes BF + 10 så vägde han 3,2 kg så var ju inte stor men inte så liten heller, lite under medel bara. Du kanske också var liten som bebis?

Ska söka upp lite magbilder om jag hittar så kan jag visa dig.

Jag väger också 51, så jag är smal som sagt. Dessutom ganska lång också, 173. Har gjort UL och allt ser ut som det ska därinne.
  • syntharen

Är du väldigt vältränad och har starka magmuskler så kan det bero på det. Att magmusklerna håller in livmodern. Sedan finns det vissa som det inte syns på. När jag väntade mitt första barn för 6 år sedan tog det också länge innan det syntes och jag var då inte särskilt vältränad, dock ganska smal. Idag väntar jag mitt andra barn och är i v 19 och har en jättemage redan sedan flera veckor fast nu startade jag graviditeten med lite fläsk på magen och var i princip sängliggande dom första 10-12 veckorna pga illamående och kräkningar. Så det är helt olika. Jag antar att du varit på ultraljud för några veckor sedan? Tids nog kommer magen fast det kanske inte blir en jättemage...

• Anonym (Lundskan)
    Anonym (Lundskan) skrev 2016-04-13 17:35:12 följande:
    Jag väger också 51, så jag är smal som sagt. Dessutom ganska lång också, 173. Har gjort UL och allt ser ut som det ska därinne.
    Inte väger, vägde* som ogravid.

Hoppas du hittar bilder, det vore kul att se. Skönt att inte vara ensam om detta. Ingen jag berättar verkar tro mig när jag säger att jag är gravid i denna vecka, det känns olustigt.
  • Anonym (v 24)

Det gick inte att ladda upp bilderna här så titta på länkarna istället.
    Första bilden är i v 19 men så såg jag ut i v 22 också.

http://www.ladda-upp.se/bilder/bpnbegxtudyijl/

Så här såg jag ut i v 26.

www.ladda-upp.se/bilder/lotyinkqnunxg/

Vecka 41 just innan förlossningen:

www.ladda-upp.se/bilder/etbyywwjmlbxkd/

Och det här är två veckor efter förlossningen och magen är nästan återställd som innan:

http://www.ladda-upp.se/bilder/pxcmcrazflihfj/

• Anonym (Lundskan)
    syntharen skrev 2016-04-13 17:38:56 följande:

Är du väldigt vältränad och har starka magmuskler så kan det bero på det. Att magmusklerna håller in livmodern. Sedan finns det vissa som det inte syns på. När jag väntade mitt första barn för 6 år sedan tog det också länge innan det syntes och jag var då inte särskilt vältränad, dock ganska smal. Idag väntar jag mitt andra barn och är i v 19 och har en jättemage redan sedan flera veckor fast nu startade jag graviditeten med lite fläsk på magen och var i princip sängliggande dom första 10-12 veckorna pga illamående och kräkningar. Så det är helt olika. Jag antar att du varit på ultraljud för några veckor sedan? Tids nog kommer magen fast det kanske inte blir en jättemage...

Synliga magmuskler har jag inte, inga rutor på magen eller så. Men jag är smal och tränad, dock pilates och ej styrketräning. Har stark bäckenbottenmuskulatur också.

Det stämmer att jag varit på RUL och allting såg fint ut tack och lov :)
  • Anonym (Lika)

Jag är förvisso bara i vecka 15, men graviditeten är helt osynlig. Jag är både smal och vältränad och hade, fram till rätt nyligen, synliga rutor på magen. Det är i princip enda tecknet på att jag är gravid, att de försvunnit.
    Dessutom har jag kopiöst korta magmuskler. Jag misstänker att det kommer dröja ett tag innan magen kommer och att musklerna kommer att göra rätt ont när det väl sker.

Vi vet i alla fall att det bor nån där inne. Det har vi sett

• LitetL

Jag var precis likadan! Tänkte att något var fel men sen vid v 24 dök den upp över natten bara känns det som, är i v 26 nu och har en rund liten bebismage! :) så den kommer nog för dig med snart!

Svar på tråden Ingen mage i vecka 22