• Anonym (Förvirrad)

allergisk reaktion av tigerbalsam?!

Hej! Jag smorde in min killes rygg i förrgår med tigerbalsam, igår började det klia lite i händer och fötter. Inatt vaknade jag av smärta i både händer och fötter och imorse kunde jag knappt gå, kan knappt använda händerna. De är fulla av små rosa blåsor som gör fruktansvärt ont. Okej att jag fick utslagen på händerna, det kan jag köpa eftersom det var händerna som var i kontakt med krämen, men varför fötterna?! Någon som råkat ut för liknande?

• Svar på tråden allergisk reaktion av tigerbalsam?!
  • Anonym (Wildrat)

Mamma får klåda i händerna av en del saker hon äter så det kan vara tigerbalsamet du reagerar på. Det är väldigt potenta eteriska oljor i det. Om du vågar så prova igen när det här försvunnit, då vet du om det var tigerbalsamet eller inte. Gå till Apoteket först och köp allergitabletter (fråga personalen vilken som passar bäst till dina besvär, kommer inte ihåg vilken som var bättre mot klåda) så du slipper långvarig klåda.

• Børge

Hej

Jeg har prøvet tiger balsam på min nakke.

Det skulle jeg aldrig have gjort, min hud blev rød og meget irriteret, efter 2 dage begyndte min hud at revne og jeg fik åbne sår , 4 dage senere ,min hud faldt af . Først efter 3 uger var min nakke normal igen.

Bruge aldrig tiger balsam mere. ALDRIG

• Anonym (hobbydoktorn)

Jag gissar på antingen allergisk reaktion av tigerbalsamet eller något helt annat som bara råkade hända samtidigt, t.ex. höstblåsor/hand-fot-munsjuka

www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hostblasor/

Ovanligare hos vuxna men det händer.

Ring 1177 och följ deras råd.

Svar på tråden allergisk reaktion av tigerbalsam?!