• Joaloi

Bisexuell i äktenskapet

Korta versionen: Har alltid varit Bisexuell och öppen om det. Men när jag gifte mig med en man så var det som att den delen av mig förväntades inte gälla något mer. Men så är ju absolut inte fallet. Lever med en väldigt heterosexuell omgivning och känner att jag blir mer och mer dragen till tjejer och upplever en enorm frustration inombords..Vill titta på en tjej för att hon attraherar mig och jag vill ha henne och att hon förstår att det är det jag menar..Finns det någon fler som känner likadant? Någon i Umeåområdet som vill träffas över kaffe och utbyta erfarenheter?

• Svar på tråden Bisexuell i äktenskapet
  • Anonym (?)

Varken samma situation eller Umeå men undrar över vad du upplever som problematiskt (kanske jag som är trögfattad). OK, omgivningen är utpräglat heterosexuell och heterosexuell läggning tas för given där så att ev attraktion inte tas för vad den är. Men varför vill du att det ska uppfattas om du blir attraherad? Vill du kunna flirta? Saknar du bara att kunna "ses för den du är" och inte vad omgivningen uppfattar dig som nu? Vill du ha en relation med en tjej utöver din man? Om det senare får man ju först förutsätta att ni är överens om en öppen relation.

• Anonym (? 2)

Vari ligger skillnaden att vara bi och straight? Man är väl monogam i vilket fall? Är du ute efter någon du kan prata om detta enbart? Eller är det så att du tänker hoppa över skaklarna? För det är ju lika allvarligt med otrohet vare sig man är bi eller straight? Jag förstår inte riktigt frågan faktiskt.

Svar på tråden Bisexuell i äktenskapet