-
-
Svar på tråden Budgetbarnvagn (bebis) som är bra för långa?
-
Crescent Infinity är bra för långa föräldrar, sägs det. Även om jag är 160 och tycker den är superbra, jag har handtaget på lägsta nivån. I den vagnen ligger bebis högt upp så man behöver inte böja sig så långt för att lägga ner/lyfta upp hen. Den är förvisso dyrare, tror årets modell kostar uppåt 8000. Men annars kolla barnvagn blogg.com för tips, där finns massor av utförliga recensioner.
-
Om ni hittar en bra vagn, kolla då även andrahandsmarknaden! Man kan komma undan med ett riktigt bra pris för en nästan ny vagn.
-
Som sagt, köp en bättre begagnad.
Jag är 1,77 och hade en Emmaljunga city cross.
Den köpte jag begagnad men i toppenskick för 3700. -
Jag köpte en Britax bmotion 4 plus för 3500kr på babyexperten. Sittdelen är inte vändbar men en utav den längsta på marknaden, vilket kan vara svårt att hitta på vagnar med vändbar sittdel, så det var en rimlig kompromiss. Liggdelen köpte jag på babylands hemsida för 700kr (2013 årsmodell, "tillhör" Britax affinity).
Vagnen passar mig (173cm) och min man (197cm), sparkar inte i bakom vagnen heller.
Massa bra funktioner som tex punkteringsfria skumfyllda hjul, sufflett som kan dras långt fram, mycket lätt att fälla ihop osv. -
Emmaljunga super viking passar oxå långa barn o föräldrar. Chassit kostar 4000, liggdel och sittdel kan du hitta på blocket för så lite som 500kr st. Behöver inte tillhöra super viking, delar med Easy fix fästen passar super viking chassit.
-
Jag har en tutek turran och jag älskar den vagnen! Är 174 lång :) beställde min från billigabarnvagnar.se och fick då liggdel, sittdel och babyskydd för 5300kr. Går även att klicka fast babyskyddet direkt på chassit vilket är super smidigt när man ska handla
-
Köp en brio (britax numera) smile. Vi är långa, 1,78 cm respektive 1,89 cm, och har trivts jättebra med den. Barnet sitter högt (minimerar knäckta ryggar
) och handtaget går att ställa om högt. Varukorgen är super, allt går ner, och chassit är litet och smidigt.
Tipsar också om att hellre köpa en beg än ny, du kan få en jättefin vagn för en spottstyver. -
Skriver under på detta. Vi hade också en Brio. Vi är 176 resp 189. Och lång son.Fjärrkontrollen skrev 2016-04-15 11:26:09 följande:
Köp en brio (britax numera) smile. Vi är långa, 1,78 cm respektive 1,89 cm, och har trivts jättebra med den. Barnet sitter högt (minimerar knäckta ryggar
) och handtaget går att ställa om högt. Varukorgen är super, allt går ner, och chassit är litet och smidigt.
Tipsar också om att hellre köpa en beg än ny, du kan få en jättefin vagn för en spottstyver.
Vi hade en kombi-vagn, begagnad, och var supernöjda med det. Skön att köra. -
Vi köpte en brio go next (numera britax) års modell 2014 för ca7000kr det här var i somras så ett år gammal modell på Babyproffsen, då fick vi med liggdel,sittdel o babyskydd. Vi är båda långa 178&188 och lilltjejen är såklart också lång men vagnen har justerbara handtag o passar oss perfekt, hon fick plats i liggdelen till ca 6 mån då blev det lite tajt om tårna :)