• Flatan

Parterapi samkönade?

Jag letar efter en seriös, fördomsfri parterapeut i sydvästra Skåne och undrar ifall någon har gått hos någon bra och kan tipsa? Helst samkönade par (gärna med barn från tidigare relation/gemensamma).

Har ej gått i parterapi förut, men mina generella erfarenheter från vården (som del i ett samkönat par) är att det är en väldigt fördomsfull miljö, och jag vill ej bygga mitt arbete för en bättre relation på enskilda personers åsikter/fördomar, utan faktisk kunskap och medmänsklighet.

Alla tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Parterapi samkönade?
  • Gung Ho
    Flatan skrev 2016-04-14 22:01:25 följande:

Jag letar efter en seriös, fördomsfri parterapeut i sydvästra Skåne och undrar ifall någon har gått hos någon bra och kan tipsa? Helst samkönade par (gärna med barn från tidigare relation/gemensamma).

Har ej gått i parterapi förut, men mina generella erfarenheter från vården (som del i ett samkönat par) är att det är en väldigt fördomsfull miljö, och jag vill ej bygga mitt arbete för en bättre relation på enskilda personers åsikter/fördomar, utan faktisk kunskap och medmänsklighet.

Alla tips tas tacksamt emot!

Fel landsända tyvärr..

Är det sån stor skillnad? Tråkigt isf!

Visst finns det andra variabler man måste väga in (tex hur olika roller påverkar våra förväntningar och beteende) men de känner man ju av på individuell basis ändå och varierar ju mellan 'tvåkönade' par ändå.

Lycka till!!
Svar på tråden Parterapi samkönade?