• Fizzybubble

BIM MAJ 2016

Nu är spiralen dragen och det äe dags att börja försöka bli gravid!

Finns det någon som vill följas åt till pluset?

Jag är precis i slutet av mensen nu och har BIM i maj :)

• Svar på tråden BIM MAJ 2016
  • jny1891

Jag har precis som du tagit ur min spiral. Tog ut min för 2 veckor sedan och har BIM 1 maj!
    Kanske vore extrem tur att lyckas på första försöket, men vi håller tummarna!

• FlikkanM

Hej hej tänkte höra om man fick hoppa på här :)

På tisdag åker spiralen och sen är det bara köra igång, ska antagligen få mens nästa vecka med så gissar på att ÄL är i början av maj om den fortsätter som vanligt.

Längtar så efter barn nr 2. Har en tjej som fyller 3 här i dagarna.

Hoppas att det ska gå som vi vill

• jny1891

Hej! Vore ju jättekul att följas åt. :)
    Jag har två barn sedan tidigare. En kille som är 13 år och en tjej som fyller 6 år i juni. Min sambo har en dotter som fyller 18 år nu i maj, så det blir vårt första gemensamma barn om allt går vägen. :)

• Pennie22

Jag följer gärna :) Har BIM runt 6 Maj. Tog ut min spiral I torsdags. Min ÄL 19-21 april.

• Fizzybubble

Kul! Ska vi göra en lista på BIM datum?

Någon mer som har väldigt oregelbunden mens?

Jag å sambon har börjat med att försöka nu direkt efter mensens slut just för att verkligen inte missa ÄL

• FlikkanM
    Fizzybubble skrev 2016-04-17 18:32:10 följande:

Kul! Ska vi göra en lista på BIM datum?

Någon mer som har väldigt oregelbunden mens?

Jag å sambon har börjat med att försöka nu direkt efter mensens slut just för att verkligen inte missa ÄL

Jag tror jag har rätt regelbunden men vet inte riktigt då jag haft hormonspiral i 3 år, men började notera ägglosningen på ett ungefär sen januari och faktiskt så verkar kroppen ställa in sig på att göra barn då jag till och med fått tecken på när mensen är igång varje månad. Dock bara någon/några dagar (och jag har inte haft mens på 2,5 år). Känner av ägglossningn tydligare efter första graviditeten så den är jag rätt med på.

Tänkte ev använda ägglossningstester bara för att få bekräftat att det jag tror är ägglossningen verkligen är det. Och så vi inte börjar mysa försent.

Har ägglossning veckan efter mens då jag tror min cykel är rätt kort (ca 25 dagar)

Jag har BIM runt 17/5 om allt är som det varit sista månaderna.
  • FlikkanM

Nu är den lilla spiralen ute ä, så förhoppningsvis kommer mensen i slutet av veckan så det bara är att köra på sen :)

• FlikkanM
    Pennie22 skrev 2016-04-17 16:23:28 följande:

Jag följer gärna :) Har BIM runt 6 Maj. Tog ut min spiral I torsdags. Min ÄL 19-21 april.

Hur går det för dig? Haft ÄL?
  • Fizzybubble

Jag har börjat testa med äl test nu, än ingen äl. Ska prova hela denna vecka får se. Borde ha äl mellan idag och 3 maj om man tittar på kortaste å längsta perioden

Svar på tråden BIM MAJ 2016