• Mariina

Vad ska man ha för trosor under tiden man har avslag?

Det är något jag verkligen undrar, det kan ju inte vara så lyckat med string direkt, eftersom man måste ha så stora bindor. Så, vad har ni använt/kommer att använda för trosor under den tid då ni haft/ska ha avslag? Jag ska få en junibebis och tänkte att då måste jag ju inhandla ny bikini o så som passar till tuttarna som redan växt en storlek ( vecka 23), men kom på att jag nog antagligen inte kommer vilja visa mig i bikini så fort efter förlossningen och jag får ju ändå inte bada så det blir att ha kjol/shorts och linne i sommar för mig, men hur passar det sig med en kort kjol när man har en stor binda under? Lätt att sitta lite olämpligt med benen ibland ju o man vill ju inte att folk ska få se vingarna av bindan eller om det kanske blödit igenom. Ojj, nu har jag bara skrivit det jag tänker på, hoppas ni förstår er på mina funderingar och kan ge mig lite tips! :)

• Svar på tråden Vad ska man ha för trosor under tiden man har avslag?
  • Glad och Gravid

boxertrosor? de är söna

• Glad och Gravid

boxertrosor? de är sköna

• tjötas

Hmm, funderar på samma sak och skall också ha junibebis. Kommer nog helt skippa bikini och vanliga sommarkläder i sommar, får köra på luftiga byxor och längre kjolar som inte är så avslöjande! Kommer nog ändå inte vara så sugen på att pressa i solen, kan tänka mig att man gärna är ute men hellre uppsöker skugga och svalka om möjligt.

När det gäller trosor har jag nog tänkt att man i början (på sjukhuset) får låna såna där nättrosor, sen får jag köra med vanliga rejäla (alltså inte string). Det borde väl räcka?

Sen är det ju väldigt olika med avslaget. Har två äldre systrar med tre barn vardera, de har blött ganska mycket de första dagarna på sjukhuset men sen mer som vanlig mens, fast längre. Men med vanlig mens kan man ju ha vanliga trosor och vanliga kläder!

• ullis79

Jag hade boxertrosor efter förlossningen.
    Funkade kanonbra eftersom "jätte"bindorna stannar kvar i dom.
    Å vill man känna sig lite snygg trots bindan så finns det ju kanonfina i spets.

• Pius

halloj, eftersom barnet helst knappt ska vara ute fina dagar första sommaren (eftersom de har så känsligt skinn)... så tror jag inte att du behöver fundera på bikiniproblemet, rätt skönt att sitta i skuggan med ett par rejäls shorts . jag fick iofs vinterbarn sist men jag körde helt osexigt på med de nättrosorna som man får på BB nån vecka hemma också, det kändes luftigast i kombination med jättebindan.

lycka till!

• Mariina

Kan man ha kjol och shorts om man använder de där nättrosorna man får på BB?

• MayaMy1

Jag hade dem där hemska nättrosorna typ en dag efter förlossningen. Men det är stört omöjligt att få en binda att sitta kvar i dom så att det inte läcker åt alla håll och kanter... särskilt tegelstenarna man får på lasarettet...
    Mitt tips är, ta med vanliga trosor till sjukhuset, lågmidja är smidigt då magen ej försvinner direkt, så ta med dig EGNA bindor, typ always plus med vingar (dem som är längre). Då kommer du att känna dig mycket fräschare! Dem sitter i allafall kvar.

• Lilla Lila

Jag tyckte Bb´s nättrosor var superbra.
    De höll jättebindan på plats. Kanske inte är supersexiga men jag kände mig inte speciellt sexig ändå som knappt kunde gå eller sitta och så fort man rörde sig hastigt så sa det poff och massa avslag kom ut, vissa blöder jättemkt och länge medans andra nästan ingenting.
    Jag trodde vanliga bindor skulle räcka men det gjorde de inte!!

• nina80

Nättrosor de allra första dagarna. Tog med mig ett par hem också. Sen hade jag mina mammatrosor (ej string) de efterföljande dagarna för att sen efter någon vecka gå över till vanliga trosor.
    String rekommenderar jag inte! Inte bara för att hålla bindan på plats utan också för att man kan vara ganska öm efter en förlossning och då vill man inte ha string - jag lovar :)

• Dipsy

jättebinda???? det användes de dagarna man var på bb....tre i mitt fall....sen behövdes det ingen jätte binda någe mer.....vanlig normal storlek på bindan räckte gott och väl....en del blöder mer andra mindre.....så fundera inte så mycket över det....det blir ändå inte som man tror.

Svar på tråden Vad ska man ha för trosor under tiden man har avslag?