• Anonym (Tarmen)

"Ska" magen bli svullen vid magsjuka/dålig i magen? Om inte, är det isf ett tecken på något typ "farligt"?

Hej!

VARNING! Sitter du och äter just nu, eller bara är känslig för poop and puke, fortsätt INTE att läsa!

Vaknade i natt med magont. Gick på toa, gjorde nr. 2, gick och la mig.

Vaknade på morgonen med en ännu värre magvärk och har sedan sju i morse varit på toaletten 9 ggr! (Sista gångerna var mer eller mindre bara vatten).

Nu har det lugnat sig (peppar, peppar). Jag känner mig helt tömd inuti. Men trots att jag är helt tömd, så är jag jättesvullen om magen. Hela delen under naveln buktar ut som på en gravid nästan. - "Ska" det vara så, eller kan det vara farligt?

Tilläggas bör att jag INTE kan vara gravid, så det är inget sånt utan en vanlig magsjuka eller att jag ätit nått dåligt.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden "Ska" magen bli svullen vid magsjuka/dålig i magen? Om inte, är det isf ett tecken på något typ "farligt"?
  • Anonym (Tarmen)

Puffar!

• Anonym (Tarmen)

Snälla, någon som vet?

• Anonym (:))

Tror du kan lugna ner dig. Låt det vara några dagar. Osannolikt att det är något "farligt".

• Anonym (Tarmen)
    Anonym (:)) skrev 2016-04-15 12:30:15 följande:

Tror du kan lugna ner dig. Låt det vara några dagar. Osannolikt att det är något "farligt".

Men vad är det som gör så att magen buktar ut? Tarmarna är tomma. :/
    Anakim skrev 2016-04-15 12:30:36 följande:

Du är inte laktoskänslig ?

Jag har vegansk kosthållning, så jag dricker inte mjölk/äter inte mjölkprodukter. Men annars hade det kunnat vara det ju.

Men alltså brukar magen bukta så? Vad är det där inne? Luft?
    Anonym (Tarmen) skrev 2016-04-15 12:38:13 följande:
    Men vad är det som gör så att magen buktar ut? Tarmarna är tomma. :/

Jag har vegansk kosthållning, så jag dricker inte mjölk/äter inte mjölkprodukter. Men annars hade det kunnat vara det ju.

Men alltså brukar magen bukta så? Vad är det där inne? Luft?
    Kan mycket väl vara luft. Men att bli orolig för att magen buktat ut några timmar känns överdrivet. Inget är så farligt att det inte kan vänta ett par dagar. Jo, propp i lungan och så. Men det verkar det ju inte vara. Om du är väldigt orolig så ring 1177 till sjukvårdsupplysningen.
  • Anonym (Tarmen)
    Anonym (:)) skrev 2016-04-15 12:40:01 följande:
    Kan mycket väl vara luft. Men att bli orolig för att magen buktat ut några timmar känns överdrivet. Inget är så farligt att det inte kan vänta ett par dagar. Jo, propp i lungan och så. Men det verkar det ju inte vara. Om du är väldigt orolig så ring 1177 till sjukvårdsupplysningen.
    Måste man inte ange personnummer där?
    Anonym (Tarmen) skrev 2016-04-15 14:06:03 följande:
    Måste man inte ange personnummer där?
    Nej. Men är du orolig för det?
  • Anonym (Tarmen)
    Anonym (:)) skrev 2016-04-15 14:07:33 följande:
    Nej. Men är du orolig för det?
    Ja, i just det här läget så känns det lite smått pinsamt att identifiera sig och sedan tala om saker och ting i detalj.
  • Anakim

Om det hade varit något akut med magen så hade du märkt det, tro mig. För då hade du haft riktigt riktigt ont.

• Anonym (Tarmen)
    Anakim skrev 2016-04-16 15:22:52 följande:

Om det hade varit något akut med magen så hade du märkt det, tro mig. För då hade du haft riktigt riktigt ont.

Fick åka in akut natten till idag och ligger just nu med näring på påse. Har dock inte fått svar på vad som hänt.
  • neverpreggo

Vad gjorde att du fick åka in? Symptom?

• Anonym (Tarmen)
    neverpreggo skrev 2016-04-16 18:07:42 följande:

Vad gjorde att du fick åka in? Symptom?

Magen svullnade som en ballong. Inte bara längst ner utan hela magen, ända upp till bröstkorgen. Det brände i huden och det kändes tungt att andas.

Har fortfarande inte fått svar och är fortfarande kvar på sjukan. :,(

Vet du vad det kan vara? Någon som har något tips?
  • neverpreggo

Konstigt, jag kan lätt bli svullen men inte så pass mycket :/ Intressant att se vad de säger.

• Anakim
    Anonym (Tarmen) skrev 2016-04-16 18:20:04 följande:

Magen svullnade som en ballong. Inte bara längst ner utan hela magen, ända upp till bröstkorgen. Det brände i huden och det kändes tungt att andas.

Har fortfarande inte fått svar och är fortfarande kvar på sjukan. :,(

Vet du vad det kan vara? Någon som har något tips?

Jag pratade om akutakut. För jag antar att du varken har svimmat och fått antibiotika eller opererats ännu ?
Svar på tråden "Ska" magen bli svullen vid magsjuka/dålig i magen? Om inte, är det isf ett tecken på något typ "farligt"?