• Masa08

Rosal 28 är jag gravid?

Hej

Jag äter Rosal 28 och när jag började på ny karta (den 04/04), jag glömde ta en pill den 05 april (alltså andra dagen på rad 1. Jag har tagit den glömda tabletten dagen efter när det var dags för nästa pillen, alltså det var längre än 12 timmar jag glömde den (då upptäckte jag att jag missat tabletten). 
    Enligt min app så borde jag ha ägglossning den 13/04 och vara fertil mellan 8-15 april.

Min man och jag hade samlag veckan innan och nu (den 15/04) tänker jag att jag kanske kan vara gravid (?). Jag känner mina bröst på ett "konstigt" sätt och har ont i magen som om jag ska få mens (men nästa mens borde jag få den 27/04). Men jag är osäker nu om jag ska fortsätta äta piller tills jag ser att jag missat mensen, eller ska jag avbryta direkt? För om jag nu är gravid, vill jag ha barn...

Tack!
  • Svar på tråden Rosal 28 är jag gravid?
  • Minza83

Vilka datum hade ni sex då?
    Tror du mer är skengravid än något annat. Varför äter du p-piller om du vill ha barn då? :)

• Masa08

Vi hade samlag kanske 2-3 dagar innan den glömda tabletten.
    Jag vill ha ett barn till men inte just nu, tänkte plugga färdigt först så jag äter p-piller. MEN om så skulle hända att jag blir gravid (oplanerad) så vill jag absolut inte göra abort. Därför undrar jag vad gör jag, fortsätter med P-piller eller avbryter och vet för säkerhet flrst om jag blev gravid eller inte.

Som du säger kan jag oxå vara skengravid, men vet inte????

• Masa08

Det kanske är i huvudet? Att jag är "rädd" att det kan hända(?).
    Hoppas det är så och ta k för era svar??

• Bibbielou
    Masa08 skrev 2016-04-16 21:06:13 följande:
    Det kanske är i huvudet? Att jag är "rädd" att det kan hända(?). Hoppas det är så och ta k för era svar??

Så kan det mycket väl vara. Det betyder ju dock inte att du inte är gravid, så ta ett test dem 27e ifall mensen inte dyker upp. :)
Svar på tråden Rosal 28 är jag gravid?