• Amina03

Förskolan sätter min 2-åring i stol!!

Hej!

Kan inte sluta tänka på en sak och vill veta vad ni tycker.

Min 2-åring är väldigt aktiv, han springer mycket, är livlig,ocj kan tyvärr ibland knuffa andra barn på förskolan.

Har märkt ett par gånger när jag hämtat honom, att medans alla andra barnen leker sitter han själv i en såndär stängd barnmatstol. Har hänt minst 3 gånger när jag hämtat honom tidigare / senare. Han sitter alltså där, fast, och tittar på medans dom andra leker. Fick nästan tårar i ögonen när jag hämta honom i fredags. Är det en " skamvrå" han sitter i?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-16 12:30
    Tänker, sitter han där tills han inte orkar, i timmar? Skulle ni ha reagerat? Pratat med förskolan?

• Svar på tråden Förskolan sätter min 2-åring i stol!!
  • Anonym (fråga)

Jag hade definitivt reagerat och frågat varför han sitter där. Det låter inte alls normalt eller sunt för den delen.

• Amina03

Visst borde jag prata med dom? Min man sa att jag inte borde de, att dom kanske tycker illa om mig då och låter det gå ut över sonen. Men jag känner att jag betalar faktiskt dom för att ta hand om honom, även om han är krävande. Vill inte att han ska sitta där och känna sig utanför eller annorlunda. Börjar nästan gråta nu...säg mer om vad ni tycker!

• MyDestiny

Det är inte så att de satt honom där för tex att avleda beteende eller ge honom en annan aktivitet om det blir "för mycket" tex kanske stör gruppen eller är ledsen eller inte vill göra det de andra gör just för tillfället?
    Har tex sett när jag hämtar att något barn ibland får göra annat själva tex pyssla eller läsa bok.. Inget jag reagerar på..
    Men fråga personalen!

• Amina03

En gång när jag hämtade och han satt i en stol så sa pedagogen att han inte slutade springa och att han fick sitta en stund. Men har aldrig sett att han haft en bok eller ett pussel framför sig. Utan han har bara suttit vid ett matbord och tittat på. Han måste ju känna sig jätte utanför.

Min rädsla är, tänk om han sitter länge och ofta?

Dom har ofta personalbrist och jag är rädd att dom sätter honom där för att han är jobbig och det är lättare "utan" honom springandes

• Amina03

En gång när jag hämtade och han satt i en stol så sa pedagogen att han inte slutade springa och att han fick sitta en stund. Men har aldrig sett att han haft en bok eller ett pussel framför sig. Utan han har bara suttit vid ett matbord och tittat på. Han måste ju känna sig jätte utanför.

Min rädsla är, tänk om han sitter länge och ofta?

Dom har ofta personalbrist och jag är rädd att dom sätter honom där för att han är jobbig och det är lättare "utan" honom springandes

• MrsP79

Ja, du måste fråga! Det är ditt barn det gäller! Är de proffsiga (vilket, får man anta, de flesta som jobbar med barn är) så behandlar de din son precis som vanligt. Det är säkert som någon här säger, han behöver göra något annat ett tag, och det kanske infaller precis innan du ska hämta! Prata med dem, det måste du! Lycka till!

• Natulcien

Du måste ju fråga dem! Gör ingen stor grej av det. Fråga bara när du hämtar: "Varför sitter han här? Hur länge har han suttit här?". Det är superviktigt att ha en bra kommunikation med pedagogerna kring barnet!

• viseversa

Oj det hade gjort mig jävligt upprörd om dom behandlade mitt barn på det viset. Det är inte okej någonsin förutom när han äter. Tycker du ska ta upp detta med personal och rektor

• viseversa
    Natulcien skrev 2016-04-16 13:43:53 följande:

Du måste ju fråga dem! Gör ingen stor grej av det. Fråga bara när du hämtar: "Varför sitter han här? Hur länge har han suttit här?". Det är superviktigt att ha en bra kommunikation med pedagogerna kring barnet!

Och du tror personalen kommer erkänna om ungen suttit i stolen en timme? Klart dom inte kommer det. Han ska inte sitta i stolen som straff oavsett. Så vidrig så det inte är sant.
Svar på tråden Förskolan sätter min 2-åring i stol!!