killnamn från isfolket?
ja just det...någon som har någe förslag om fina pojknamn från sagan om isfolket....eller någe annat annorlunda namn.....vet varken ut eller in vad prinsen ska heta.....
ja just det...någon som har någe förslag om fina pojknamn från sagan om isfolket....eller någe annat annorlunda namn.....vet varken ut eller in vad prinsen ska heta.....
ingen som har nått förslag?
dominic
villhelm
tristan
Hmmm Mori från Margit Sandemos Häxmästaren .................kommer tyvärr inte på fler just nu!
Lycka till
Hej
Ville som du hitta ett pojknamn. Jag sökte på nätet och hitta denna sida med släktträd för isfolket. Kolla på den om du hittar något.
catindra.se/_two/isfolket/isfolket.jpg
Tangel såklart!
Tengel, Are, Dag, Tarald, Tarjei, Trond, Brand, Andreas, Mikael, Kolgrim, Mattias, Tancred, Kaleb, Niklas, Alv, Vendel, Jon, Dan, Daniel, Örjan, Ulf...
Nu har jag kommit nästan halvvägs...
Hoppsan! Tengel...skrev för snabbt
alv och tristan
...Arv, Vemund, Ola, Heike, Erland, Christer, Kol, Eskil, Tomas, Viljar, Lucifer!!!, Marco, Ulvar, Henning, Per, Christoffer, Sander, Tamelin, Linde-Lou, Imre, Abel, André, Vetle, Ole, Jonathan, Rikar, Nataniel Gand, Gabriel.
Nu tror jag fick med dom flesta!
ja utav dom namnen så lär de ju inte bli någe namn.....andra ovanliga fina namn.....????
Astor tycker jag är tufft!
Oh no - när jag hör Astor så tänker jag på en brunbeige plyschoverall och galenskaparna o after shave! haha
Tristan och Imre har vi funderat på! Underbara namn! Särskillt Imre, just för att det är Imre!
Bossakungen Astor Qvartz! Men namnet är koolt ändå
Min son heter Zander, Benedikts man heter Sander med "S" alltså. men är inte bara där ifrån han fick sitt namn, hans pappas farfar hette så, med Z. Jag tickte om namnet första gången jag läste boken i berjan av 90-talet men jag träffade inte min sambo förän lång senare. Jag tror det var ÖDET. Det är inte många som heter det men är flera här i Kronoberg, har nog hört mig ropa inne i affärer och jagat runt med panik i blicken efter ett guldlockigt charmtroll.