• angeliika

Byta napp?!

Har en fråga eller fler angående nappar;)

Det står ju alltid ålder på tex 0-2 mån,0-6 mån osv. Just nu använder jag själv Mam Orginal 0-6 mån till min bebis, och han börjar passera 6 månader borde jag byta till en 6+ mån napp? För har sett att de är helt annorlunda, nappen blir ju en annan typ eller hur jag ska förklara än den jag har. Varför är det så?

• Svar på tråden Byta napp?!
  • Rani

Napparna blir större för att barnet blir större helt enkelt. Finns wgentligen ingen anledning att byta "bara för att". Jag har bytt allt eftersom vi tappat bort de små pyttenapparna.

• Moritzia

Man byter napp för att den ska passa barnet i storlek. Min son gillade dock inte alls de större napparna och det är inte förens nu när han är 9 månader som han har accepterat dem.

• Aileen Allannah

Framför allt byter man ju för att nappskölden ska vara tillräckligt stor för att inte åka in i munnen på barnet.

• angeliika

Förstår inte varför de ändrar sugdelen till en annan form? Ja, han har bara nappen när han sover och är rädd för att om jag bytar så kommer han vägra nappen. Han har typ precis börjat acceptera den. För han tog inte den när han va ännu mindre utan då köpte jag den med mindre Sköld och den accepterade han lite bättre, så tror inte han gillar de stora sköldarna:p

• Anonym (Fyrabarnsmamma)

Det är bara att använda den han tycker om, spelar ingen roll vilken storlek.

Mitt ena barn har haft minsta nappen tills hon blev 7månader, spottade bara ut dom större.

Medans sonen började med den större nappen vid 3.5 månaders ålder.

• Anonym (Mamma79)

6-36 månadersnapparna finns i olika utformningar på sugdelen o i olika material. Kolla på fler ställen, eller på nätet (t.ex. namnnapparna.se) om inte din vanliga matbutik har stort sortiment. Mina två barn har haft olika modeller.

• Annelie 76
    angeliika skrev 2016-04-17 22:51:41 följande:

Förstår inte varför de ändrar sugdelen till en annan form? Ja, han har bara nappen när han sover och är rädd för att om jag bytar så kommer han vägra nappen. Han har typ precis börjat acceptera den. För han tog inte den när han va ännu mindre utan då köpte jag den med mindre Sköld och den accepterade han lite bättre, så tror inte han gillar de stora sköldarna:p

Varför vill du att han ska ha napp? Min äldsta hade napp och det var ett litet helvete. Man var tvungen att peta in den i munnen flera gånger varje natt, de försvann ideligen och han ville absolut inte sluta med den.
    Min yngsta vägrade napp och det är jätteskönt. Sover på nätterna, inget som försvinner och han tröstas lika fort som brorsan fast utan napp.
  • angeliika

För att han behöver den för att komma till ro när han ska sova ibland, då han vill ha något att suga på och jag vill inte vara en vandrande napp med min tutte. Han vaknar inte av att han tappar nappen så det är inget problem.

Svar på tråden Byta napp?!