• Villvaraanonym89

Vad är detta på min penis?

Hej jag behöver hjälpt! Jag är 25 år har i ca ett halvår fått trängre förhud pågrund av torr förhud och sprickor som jag har läkt ihop lite då och då som jag antar har gjort huden trängre vilket är ganska jobbigt. Även strängen har blivit kortare känns det som. Jag försökte idag att dra tillbaka förhuden när jag var slak och det gick precis, svårt att dra tillbaka huden dock.

Hursom, min fråga dock denna: Märkte idag när jag drog tillbaka huden att det var en liten röd blodprick på ollonet, som en blodpropp ungefär. Den satt först på nedre kanten av ollonet och när jag petade lite så flyttade den sig lite snett nedåt.

Har bilder på det..

Snälla hjälp, vad är detta för mysko??

• Svar på tråden Vad är detta på min penis?
  • Anonym (K)

En bild kanske så vi får se? Jag är definitivt inte duktig på sånt här :D men det låter som kondylom.

• Anonym (Mitt i naturen)

Med tanke på placeringen och att den flyttade på sig vid beröring måste det vara en ollonborre.

• Villvaraanonym89

Endast seriösa svar tack, vet inte om det där med ollonborre var seriöst :p

Har svårt att tro att det är kondylom, den kom väldigt plötsligt. Samt har inte haft sex på över ca ett halvår. Bild kommer snart.

• Anonym (K)
    Villvaraanonym89 skrev 2016-04-18 06:49:01 följande:

Endast seriösa svar tack, vet inte om det där med ollonborre var seriöst :p

Har svårt att tro att det är kondylom, den kom väldigt plötsligt. Samt har inte haft sex på över ca ett halvår. Bild kommer snart.

Jag är verkligen seriös med en liten aning glimt i ögat angående bilden :) Kan bara komma på kondylom. Dom är väldigt små men jävligt irriterande då dom kan sitta tätt ihop. Har provat att googla för att få en liten ledtråd om vad det kan vara?
  • Bertram

Mitt förslag är att du går till en läkare istället som kan sin sak ist för att fråga random folk på ett forum vad det kan vara

• Anonym (K)
    Bertram skrev 2016-04-18 08:15:36 följande:

Mitt förslag är att du går till en läkare istället som kan sin sak ist för att fråga random folk på ett forum vad det kan vara

Det kan han göra också ja, men i väntan på att få en läkartid så duger säkert familjeliv jätte bra :)
  • Anonym (Wildrat)

Gå till doktorn. Det är troligtvis nån vanlig hudbakterie som orsakat en infektion. Min sambo har haft det några gånger. En kur med antibiotika och ev lite salva tar bort det. Vårdcentralen funkar bra.

• Bertram
    Anonym (Wildrat) skrev 2016-04-18 08:22:22 följande:

Gå till doktorn. Det är troligtvis nån vanlig hudbakterie som orsakat en infektion. Min sambo har haft det några gånger. En kur med antibiotika och ev lite salva tar bort det. Vårdcentralen funkar bra.

Varför då? Han lär varken få ett korrekt svar eller behandling mot vad-det-nu-är.
  • Mylla

Det ser lite ut som ett åderbråck eller en blodblåsa. Oklart vad det är i den, kan ju vara ngt var el pus men den verkar ju inte besvära? Det är nog bäst att ringa en vårdcentral och boka en tid för bedömning vad det kan vara.

• Villvaraanonym89
    Mylla skrev 2016-04-18 17:42:19 följande:

Det ser lite ut som ett åderbråck eller en blodblåsa. Oklart vad det är i den, kan ju vara ngt var el pus men den verkar ju inte besvära? Det är nog bäst att ringa en vårdcentral och boka en tid för bedömning vad det kan vara.

Okej, nej jag känner inget av den alls så det är inget besvär så, men man blir ju fundersam. Tack för svar!
  • Anonym (K)

Men aj, det ser ut att göra jätte ont :( Skönt dock att det inte gör det. Kan det inte vara typ skavsår pga trång förhud? Du kanske skulle behöva operera det? Kan du försöka lufta lite, vara utan kalsonger ett tag?

• Villvaraanonym89
    Anonym (K) skrev 2016-04-18 19:35:42 följande:

Men aj, det ser ut att göra jätte ont :( Skönt dock att det inte gör det. Kan det inte vara typ skavsår pga trång förhud? Du kanske skulle behöva operera det? Kan du försöka lufta lite, vara utan kalsonger ett tag?

Ja det ser inte skönt ut men det känns inget som tur är, hehe nja jag har nog ingen direkt möjlighet till det, tror inte det hjälper heller då det är längst ner under förhuden.

Kom att tänka på om det kanske kan ha brustit ett litet kärl då jag har försökt dragit tillbaka förhuden ganska hårt? Så det kanske inte är nån fara men att det vore bra att få bort blodet.

Om allt beror på att jag har för trång hud så förstår jag att jag lär göra ett ingrepp..
    Antar att förhuden inte ska vara så trång som den är nu, då jag inte haft några problem alls förut.
  • modesty74

Ser ut som en blodutgjutning. Avvakta några dagar. Det bör absorberas, annars sök läkare. Inget farligt iaf.

• Asirna

Om du är klok så går du till en läkare för detta. Visst det är inte det roligaste att visa upp sig, men om det är något så kan läkaren säga det.
    Här inne lär du inte få så många kloka svar tyvärr.

• Anonym (Nurse)

Har du kört för hårt med den lilla stackaren? Smörj in med barnolja och låt vila några dagar så blir det nog bra

• Anonym (K)
    Villvaraanonym89 skrev 2016-04-18 20:19:55 följande:

Ja det ser inte skönt ut men det känns inget som tur är, hehe nja jag har nog ingen direkt möjlighet till det, tror inte det hjälper heller då det är längst ner under förhuden.

Kom att tänka på om det kanske kan ha brustit ett litet kärl då jag har försökt dragit tillbaka förhuden ganska hårt? Så det kanske inte är nån fara men att det vore bra att få bort blodet.

Om allt beror på att jag har för trång hud så förstår jag att jag lär göra ett ingrepp..

Antar att förhuden inte ska vara så trång som den är nu, då jag inte haft några problem alls förut.

Hur har det gått ts? Har du kontaktat vårdcentralen?
Svar på tråden Vad är detta på min penis?