• plusplus82

fler än 15 timmar

finnns de seriöst fler kommuner i vårt avlånga land som erbjuder fler än 15 timmar om man e arb.lös el mammaledig ???? har för mig har läst 30 timmar stämmer detta . förskolan påstår att de e samma överallt =O/ är mammaledig just nu o arblös sedan jan i år

sova vad e de ??
  • Svar på tråden fler än 15 timmar
  • Carambolan

I min kommun är det 30 i vanliga fall och 15 under skollov.

• Mika86

Olika från olika kommun, i Tingsryd (kronoberg) ha vi 15 timmar, ha för mig Stockholm ha 30 men kan gå fel

• mandolin76

Ja det finns kommuner som erbjuder mer än 15 timmar/vecka. Skollagen säger att alla kommuner skall erbjuda alla barn över 3 år minst 15 timmar fri förskola/vecka förutom under loven.

• Holma

Ja det finns flera kommuner som erbjuder mera än 15 Tim

• Fru Ve

Min kommun erbjuder 20 timmar för föräldralediga. Olika beroende på vart man bor. Grannkommunerna har 15 timmar. Anledningen att vi har mer är att det är en kommun med hög invandring, och många barn i behov av mer förskola för att lära sig svenska.

• LiaSthlm

Är väldigt olika!

Har jobbat i kommuner som har 15, 20, 25, 30 och alla är runt Stockholm.

• Callo

Som många redan sagt, det är olika från kommun till kommun. Men att din kommun erbjuder 15 h/vecka är inget de på förskolan kommit på, så det är inte upp till dem att utöka tiden. Det får de inte lov att göra. Så det är egentligen inte relevant hur det är i andra kommuner. Att de påstår att antalet timmar är samma i hela landet är dock felaktigt.

Du behöver inte svara. Men undrar bara varför du vill ha fler timmar om du är föräldraledig och arbetslös?

Svar på tråden fler än 15 timmar