Känner mig så ensam trots att jag har sambo barn och familj och vänner men det känns inte på riktigt
Hej
Jag ska försöka förklara kort hur mitt liv ser ut. Jag har en son på 8 månader. En sambo som har eget företag och jobbar jämt. Vi bor i en stad i norra Sverige. Jag kommer från mellersta Sverige och åker ofta hem och hälsar på familj och vänner eftersom sambon jobbar från tidig morgon till sen kväll. Vi har haft det kämpigt ett tag och jag har varit på väg att lämna honom då jag oftast får ta hand om vår son 24/7. Han jobbar varje dag varje vecka trots att han inte behöver. Jag har känt mig så ensam så jag brukar vara hemma hos mina föräldrar och hälsa på. Jag har trott att dom tycker det är trevligt och roligt eftersom att dom är helt till sig i deras barnbarn och jag har sagt att det är så skönt och komma hem till dom och umgås och få lite avlastning ibland.
Men igår sa mamma att det har blivit för mycket att jag är hos dom så ofta och att jag kanske ska tänka på vårt hem lite mera vilket jag gör när vi är hemma. Vi har åkt hem nu och hälsat på ganska ofta men det är mycket för att jag träffar vänner samtidigt också. Jag blev lite chockad nu över att mamma sa så. Jag hade aldrig tyckt att det blir för mycket om mitt eget barn vill hälsa på mig ofta. Det kändes i hjärtat på något sätt och jag kände att jaha då är jag inte välkommen här så ofta och känner mig lite utstött eller hur jag ska säga. Som barn ska man väl känna att man alltid är välkommen hos sina egna föräldrar? Men det känner jag inte nu.
Och sen det här med vännerna. Jag träffar dom när jag är hemma och hälsar på men dom kommer aldrig upp till oss och hälsar på. Jag får åka fram och tillbaka till alla som ett pendeltåg men ingen är intresserad av att komma till oss.
Jag känner mig så ledsen och inte välkommen hos någon och känner mig ointressant på något sätt. Från alla håll. Jag känner mig så ensam och ännu mer ensam nu när mamma sa sådär. Jag har inga syskon heller vilket känns jobbigt nu. Pappa har inte sagt något men han tycker väl likadant som mamma. Men mamma har blivit annorlunda sen jag fick barn. Hon är mer irriterad på mig än innan på något sätt. Och pappa är tvärtom han är mer kärleksfull mot mig än innan och då har han ändå alltid varit kärleksfull men ännu mer nu. Kan det vara så att mamma är avundsjuk på mig att jag har sån fin och kärleksfull relation med mitt barn? Det hade inte hon. Hon fick en depression när jag föddes och var på sjukhus mitt första levnadsår så det känns som om hon är avis för att hon inte fick uppleva den första tiden med en bebis?
Där vi bor har jag träffat några kompisar men det är bara bekanta känns det som så jag har ingen som jag riktigt kan prata med. Jag har försökt prata med sambon massor om detta men han säger bara från och med nästa månad blir det mindre jobb men så har det låtit länge nu. Han lovade att trappa ner på jobb när sonen föddes och det är 8 månader sen.
Vad skulle ni ha gjort i min sits? Stöter min mamma bort mig på något sätt? Känns som om jag och sonen är ensammast i världen just nu.